§ 20-spørgsmål S 516 Om tvungen individuel meritovervejelse for en social- og sundhedsmedhjælper.

Til: Undervisningsminister Merete Riisager (LA)
Dato: 15-02-2019
Samling: 2018-19 (1. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 15-02-2019
Endelig besvarelse 20-02-2019
Spørgsmålets ordlyd:
Mener ministeren, at det er rimeligt, at der er tvungen individuel meritovervejelse for en social- og sundhedsmedhjælper med en del erfaring, der ønsker at videreuddanne sig til social- og sundhedsassistent, hvis denne ønsker at tage hele assistentuddannelsen, typisk fordi denne kan være udfordret af de teoretiske fag, der præger assistentuddannelsen, og derfor har brug for det lange uddannelsesforløb?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 20-02-2019
Modtaget: 20-02-2019
Omdelt: 20-02-2019

Svar på spm. nr. S 516: Mener ministeren, at det er rimeligt, at der er tvungen individuel meritovervejelse for en social- og sundhedsmedhjælper med en del erfaring, der ønsker at videreuddanne sig til social- og sundhedsassistent, hvis denne ønsker at tage hele assistentuddannelsen, typisk fordi denne kan være udfordret af de teoretiske fag, der præger assistentuddannelsen, og derfor har brug for det lange uddannelsesforløb?

Svar på spm. nr. S 516. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 15-02-2019
Modtaget: 15-02-2019
Omdelt: 15-02-2019

Mener ministeren, at det er rimeligt, at der er tvungen individuel meritovervejelse for en social- og sundhedsmedhjælper med en del erfaring, der ønsker at videreuddanne sig til social- og sundhedsassistent, hvis denne ønsker at tage hele assistentuddannelsen, typisk fordi denne kan være udfordret af de teoretiske fag, der præger assistentuddannelsen, og derfor har brug for det lange uddannelsesforløb?

Mener ministeren, at det er rimeligt, at der er tvungen individuel meritovervejelse for en social- og sundhedsmedhjælper med en del erfaring, der ønsker at videreuddanne sig til social- og sundhedsassistent, hvis denne ønsker at tage hele assistentuddannelsen, typisk fordi denne kan være udfordret af de teoretiske fag, der præger assistentuddannelsen, og derfor har brug for det lange uddannelsesforløb? (pdf-version)
Html-version