§ 20-spørgsmål S 180 Om at en undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) fra 2015 viser, »at de frie grundskoler rent faktisk inkluderer elever med støttebehov«.

Til: Undervisningsminister Merete Riisager (LA)
Dato: 01-11-2018
Samling: 2018-19 (1. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 01-11-2018
Endelig besvarelse 09-11-2018
Spørgsmålets ordlyd:
På hvilken måde mener ministeren, at en undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) fra 2015 viser, »at de frie grundskoler rent faktisk inkluderer elever med støttebehov«, når det fremgår, at »66 pct. af skolerne har ifølge skolelederne undladt at optage elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«, og at »46 pct. af skolerne har opsagt samarbejdet med elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til ministerens besvarelse af spørgsmål nr. S 126 af 24. oktober 2018 og til rapporten »Inklusion på de frie grundskoler«, Danmarks Evalueringsinstitut 2015.

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-11-2018
Modtaget: 09-11-2018
Omdelt: 12-11-2018

Svar på spm. nr. S 180: På hvilken måde mener ministeren, at en undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) fra 2015 viser, »at de frie grundskoler rent faktisk inkluderer elever med støttebehov«, når det fremgår, at »66 pct. af skolerne har ifølge skolelederne undladt at optage elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«, og at »46 pct. af skolerne har opsagt samarbejdet med elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«?

Skriftlig besvarelse - S 180 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 01-11-2018
Modtaget: 01-11-2018
Omdelt: 01-11-2018

På hvilken måde mener ministeren, at en undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) fra 2015 viser, »at de frie grundskoler rent faktisk inkluderer elever med støttebehov«, når det fremgår, at »66 pct. af skolerne har ifølge skolelederne undladt at optage elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«, og at »46 pct. af skolerne har opsagt samarbejdet med elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«?

På hvilken måde mener ministeren, at en undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) fra 2015 viser, »at de frie grundskoler rent faktisk inkluderer elever med støttebehov«, når det fremgår, at »66 pct. af skolerne har ifølge skolelederne undladt at optage elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«, og at »46 pct. af skolerne har opsagt samarbejdet med elever med særlige behov inden for de seneste 2 år«? (pdf-version)
Html-version