Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Spørgsmål 46

Vil ministeren redegøre for de historiske forhold om karakterer i det danske uddannelsessystem, herunder hvem der indførte dem, hvornår de blev indført og hvad begrundelserne var for at indføre karakterer?
Dato: 07-11-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-12-2018
Modtaget: 05-12-2018
Omdelt: 05-12-2018

UNU alm. del - svar på spm. 46 om at redegøre for de historiske forhold om karakterer i det danske uddannelsessystem, fra undervisningsministeren

UNU alm. del - svar på spm (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 07-11-2018
Modtaget: 07-11-2018
Omdelt: 07-11-2018

Spm. om at redegøre for de historiske forhold om karakterer i det danske uddannelsessystem, til undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Samrådsspørgsmål E: Samrådsspm. om ministeren vil kommentere rapporten Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur, Katznelson og Vestergaard Louw, CeFU, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Samrådsspørgsmål F: Samrådsspm. om ministerens holdning til konklusionen om, at karakterræset på gymnasierne afføder en strategisk tilgang hos eleverne, og at karakterræset ender med at stå i vejen for det, som man skal kunne i skolen for at lære noget, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Samrådsspørgsmål G: Samrådsspm. om. hvilke tiltag ministeren vil igangsætte for at gøre op med udfordringerne omkring karakterræs, som beskrives i rapporten Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur, Katznelson og Vestergaard Louw, CeFU, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 42: Spm. om bonusordningen, hvor man automatisk får justeret sit karaktergennemsnit, hvis man vælger flere fag på A-niveau end de krævede på den gymnasiale uddannelse, fortsat skal være en del af det danske uddannelsessystem, til undervisningsministeren og uddannelses- og forskningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 43: Spm. om at redegøre for de seneste 10 års nordisk forskning om karakterernes betydning for elevernes motivation, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 44: Spm. om, hvilke initiativer ministeren overvejer for at imødekomme de negative effekter af standpunktskarakterer, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 45: Spm. om, hvilke initiativer ministeren overvejer i forhold til at ændre 7-trins karakterskalaen, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 47: Spm. er taget tilbage 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 48: Spm. om, hvilke overvejelser har ministeren om at ændre på måden, hvorpå der optages til de videregående uddannelser, til uddannelses- og forskningsministeren 07.11.2018