Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Samrådsspørgsmål G

Hvilke tiltag vil ministeren igangsætte for at gøre op med udfordringerne omkring karakterræs, som beskrives i rapporten ”Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur”, Katznelson og Vestergaard Louw, CeFU? Samrådsspørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2017-18, jf. UNU alm. del - samrådsspm. AV.
Dato: 04-10-2018
Status: Besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser
Afholdelse af samrådet: Undervisningsudvalget 06-11-2018 kl. 14:00

Filer

Dokumentdato: 04-10-2018
Modtaget: 15-08-2018
Omdelt: 04-10-2018

Samrådsspm. om. hvilke tiltag ministeren vil igangsætte for at gøre op med udfordringerne omkring karakterræs, som beskrives i rapporten ”Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur”, Katznelson og Vestergaard Louw, CeFU, til undervisningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UNU, Alm.del - 2017-18 - Samrådsspørgsmål AV: Samrådsspm. om. hvilke tiltag ministeren vil igangsætte for at gøre op med udfordringerne omkring karakterræs, som beskrives i rapporten Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur, Katznelson og Vestergaard Louw, CeFU, til undervisningsministeren 04.10.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Samrådsspørgsmål E: Samrådsspm. om ministeren vil kommentere rapporten Karakterbogen - Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur, Katznelson og Vestergaard Louw, CeFU, til undervisningsministeren 04.10.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Samrådsspørgsmål F: Samrådsspm. om ministerens holdning til konklusionen om, at karakterræset på gymnasierne afføder en strategisk tilgang hos eleverne, og at karakterræset ender med at stå i vejen for det, som man skal kunne i skolen for at lære noget, til undervisningsministeren 04.10.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 41: Spm. om oversendelse af talepapiret fra samrådet om karakterer og præstationskultur, til undervisningsministeren 06.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 42: Spm. om bonusordningen, hvor man automatisk får justeret sit karaktergennemsnit, hvis man vælger flere fag på A-niveau end de krævede på den gymnasiale uddannelse, fortsat skal være en del af det danske uddannelsessystem, til undervisningsministeren og uddannelses- og forskningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 43: Spm. om at redegøre for de seneste 10 års nordisk forskning om karakterernes betydning for elevernes motivation, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 44: Spm. om, hvilke initiativer ministeren overvejer for at imødekomme de negative effekter af standpunktskarakterer, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 45: Spm. om, hvilke initiativer ministeren overvejer i forhold til at ændre 7-trins karakterskalaen, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 46: Spm. om at redegøre for de historiske forhold om karakterer i det danske uddannelsessystem, til undervisningsministeren 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 47: Spm. er taget tilbage 07.11.2018
UNU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Spørgsmål 48: Spm. om, hvilke overvejelser har ministeren om at ændre på måden, hvorpå der optages til de videregående uddannelser, til uddannelses- og forskningsministeren 07.11.2018