Transport-, Bygnings- og Boligudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Spørgsmål 404

Vil ministeren oplyse, om han er enig i Banedanmarks kommentarer i notatet ”Høringsnotat – Supplerende VVM-høring – Ny bane til Billund”, jf. TRU alm del - bilag 131, side 32, som lyder: ”Halvtimesdrift på Billundbanen vil have konsekvenser for driften på Vejle-Struer. Dette fremgik allerede af Trafikstyrelsens foranalyse af Billundbanen. Nye simuleringer bekræfter resultaterne fra foranalysen. Begrænsning på driften på Vejle-Struer, mulig øget ventetid i Herning og afkobling af Vejle-Struer fra landsdelstrafikken er således sandsynlige konsekvenser af halvtimesdriften på Billundbanen. Udbygning af infrastrukturen mellem Vejle og Jelling indgår ikke som en af projektet Ny banen til Billund.”, samt oplyse hvilken betydning Banedanmarks kommentarer har for det videre forløb vedrørende anlæg af Billundbanen?
Dato: 20-02-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 14-03-2019
Modtaget: 14-03-2019
Omdelt: 14-03-2019

TRU alm. del - svar på spm. 404 om ministeren er enig i Banedanmarks kommentarer i notatet ”Høringsnotat – Supplerende VVM-høring – Ny bane til Billund”, jf. TRU alm del - bilag 131, side 32, som lyder: ”Halvtimesdrift på Billundbanen vil have konsekvenser for driften på Vejle-Struer. Dette fremgik allerede af Trafikstyrelsens foranalyse af Billundbanen. Nye simuleringer bekræfter resultaterne fra foranalysen. Begrænsning på driften på Vejle-Struer, mulig øget ventetid i Herning og afkobling af Vejle-Struer fra landsdelstrafikken er således sandsynlige konsekvenser af halvtimesdriften på Billundbanen. Udbygning af infrastrukturen mellem Vejle og Jelling indgår ikke som en af projektet Ny banen til Billund.”, fra transport-, bygnings- og boligministeren

Svar på TRU spm. 404 (pdf-version)
Html-version

Endeligt svar

Dokumentdato: 14-03-2019
Modtaget: 14-03-2019
Omdelt: 14-03-2019

TRU alm. del - svar på spm. 403 om ministeren er enig i Banedanmarks kommentarer i notatet ”Høringsnotat – Supplerende VVM-høring – Ny bane til Billund”, jf. TRU alm del - bilag 131, side 32, som lyder: ”Halvtimesdrift på Billundbanen vil have konsekvenser for driften på Vejle-Struer. Dette fremgik allerede af Trafikstyrelsens foranalyse af Billundbanen. Nye simuleringer bekræfter resultaterne fra foranalysen. Begrænsning på driften på Vejle-Struer, mulig øget ventetid i Herning og afkobling af Vejle-Struer fra landsdelstrafikken er således sandsynlige konsekvenser af halvtimesdriften på Billundbanen. Udbygning af infrastrukturen mellem Vejle og Jelling indgår ikke som en af projektet Ny banen til Billund.”, fra transport-, bygnings- og boligministeren

Svar på TRU spm. 403 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 20-02-2019
Modtaget: 20-02-2019
Omdelt: 20-02-2019

Spm. om ministeren er enig i Banedanmarks kommentarer i notatet ”Høringsnotat – Supplerende VVM-høring – Ny bane til Billund”, jf. TRU alm del - bilag 131, side 32, som lyder: ”Halvtimesdrift på Billundbanen vil have konsekvenser for driften på Vejle-Struer. Dette fremgik allerede af Trafikstyrelsens foranalyse af Billundbanen. Nye simuleringer bekræfter resultaterne fra foranalysen. Begrænsning på driften på Vejle-Struer, mulig øget ventetid i Herning og afkobling af Vejle-Struer fra landsdelstrafikken er således sandsynlige konsekvenser af halvtimesdriften på Billundbanen. Udbygning af infrastrukturen mellem Vejle og Jelling indgår ikke som en af projektet Ny banen til Billund.”, til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version