Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Spørgsmål 228

I den konkrete sag om færgen Povl Anker den 14. september 2018 er Søfartsstyrelsen og DNV GL ca. 9 timer om at udstede dokumenterne. Ville Søfartsstyrelsen uanset ugedag have været i stand til at udstede de samme dokumenter indenfor seks timer, således at det kunne gøres inden for den frist, som Molslinjen har til at indsætte en reservefærge på Rønne-Ystad-ruten, jf. kontrakten med staten, og var Molslinjen i besiddelse af alle de krævede og lovpligtige dokumenter for at sejle, da Povl Anker den 14. september 2018 blev brugt som reservefærge på Rønne-Køge ruten, herunder hvis ikke, hvilke certifikater manglede, og hvilke af de manglende certifikater var der udstedt dispensation for samt begrundelsen for dispensationen, og hvilke certifikater var udstedt som midlertidige certifikater og hvorfor?
Dato: 22-03-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: sø- og skibsfart

Endeligt svar

Dokumentdato: 02-04-2019
Modtaget: 02-04-2019
Omdelt: 02-04-2019

ERU alm. del - svar på spm. 228 om den konkrete sag om færgen Povl Anker den 14. september 2018, hvor Søfartsstyrelsen og DNV GL var ca. 9 timer om at udstede dokumenterne til godkendelse til sejlads, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 228 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 22-03-2019
Modtaget: 22-03-2019
Omdelt: 22-03-2019

MFU spm. om den konkrete sag om færgen Povl Anker den 14. september 2018, hvor Søfartsstyrelsen og DNV GL var ca. 9 timer om at udstede dokumenterne til godkendelse til sejlads, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version