Kulturudvalget (KUU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 228

Anders Blauenfeldt, digital direktør, TV 2 DANMARK har skrevet på Altinget "I debatten om det danske medielandskab, public service og de store internationale teknologiaktørers indvirkning på det hjemlige mediemarked møder man samtidig jævnligt det synspunkt, at de traditionelle medier har tabt så meget terræn, især i forhold til de unge, at man bør tilstræbe at udkomme med indholdet "der, hvor danskerne er", underforstået på Facebook, Youtube, Netflix med flere ... I realiteten gør man ikke danskerne - eller vores alles fremtidige adgang til dansk kvalitetsindhold - nogen tjeneste ved systematisk at lægge større mængder dansk indhold hos Facebook, YouTube eller andre store internationale platforme. Tværtimod styrker man derved internationale platforme, der trækker reklamekroner og abonnementsomsætning ud af det danske marked, som kunne have finansieret produktion af nyt dansk indhold." Ministeren bedes kommentere synspunkterne.
Dato: 08-06-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: medier

Endeligt svar

Dokumentdato: 18-06-2018
Modtaget: 18-06-2018
Omdelt: 18-06-2018

KUU alm. del - svar på spm. 228 om at kommentere synspunkter skrevet af Anders Blauenfeldt, digital direktør, TV 2 DANMARK, fra kulturministeren

Svar på KUU alm (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 08-06-2018
Modtaget: 08-06-2018
Omdelt: 08-06-2018

Spm. om at kommentere synspunkter skrevet af Anders Blauenfeldt, digital direktør, TV 2 DANMARK, til kulturministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version