L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 14

I ministerens svar på spørgsmål 2 om de erhvervsdrivendes øgede muligheder for at sende reklamemails til forbrugeren skriver ministeren, at ” Fremover vil det afgørende for reglens anvendelse derfor være, hvilke forventninger til den fremadrettede markedsføring, den forretningsdrivende har skabt hos forbrugeren, når forbrugeren afgiver sin emailadresse i forbindelse med et køb hos den forretningsdrivende.” Er ministeren enig i, at det er vanskeligt at afgøre, hvilke forventninger, der bliver skabt hos hver enkelt forbruger? Herudover bedes ministeren forklare, hvordan afgørelse om forbrugerens forventninger bliver foretaget, herunder hvem der afgør, hvilke forventninger, der er blevet skabt hos forbrugeren, og hvordan der skelnes mellem forskellige forbrugeres forventninger.
Dato: 12-01-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: handel og eksport

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 12-01-2017
Modtaget: 12-01-2017
Omdelt: 12-01-2017

Spm. om, hvilke forventninger til den fremadrettede markedsføring, den forretningsdrivende har skabt hos forbrugeren, når forbrugeren afgiver sin emailadresse i forbindelse med et køb hos den forretningsdrivende m.v., til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version