L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 15

I ministerens svar på spørgsmål 2 om de erhvervsdrivendes øgede muligheder for at sende reklamemails til forbrugeren, skriver ministeren, at ”Den foreslåede bestemmelse viderefører den gældende § 6, stk. 2, med en tilpasning, der betyder, at bestemmelsens begreb ”egne tilsvarende produkter”, som den erhvervsdrivende må sende markedsføring om, fremover skal fortolkes bredere end i dag. […] Tilpasningen skaber en mere logisk og dynamisk regel, der sikrer forbrugerne mulighed for at få de reklamer, de gerne vil have.” Ministeren bedes oversende dokumentation, som viser at forbrugerne efterspørger denne bredere fortolkning af ”egne tilsvarende produkter”.
Dato: 12-01-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: handel og eksport

Endeligt svar

Dokumentdato: 20-01-2017
Modtaget: 20-01-2017
Omdelt: 20-01-2017

L 40 - svar på spm. 15 om dokumentation, som viser at forbrugerne efterspørger bredere fortolkning af ”egne tilsvarende produkter m.v., fra erhvervsministeren

L 40 - Svar på spm. 15 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 12-01-2017
Modtaget: 12-01-2017
Omdelt: 12-01-2017

Spm. om dokumentation, som viser at forbrugerne efterspørger bredere fortolkning af ”egne tilsvarende produkter m.v., til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version