Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Til:
Dato:
Erhvervsministeren
12. januar 2017
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
L 40
Forslag til lov om markedsføring.
Af erhvervs- og vækstministeren (Troels Lund Poulsen)
Spørgsmål 14
I ministerens svar på spørgsmål 2 om de erhvervsdrivendes øgede mulighe-
der for at sende reklamemails til forbrugeren skriver ministeren, at ” Fremover
vil det afgørende for reglens anvendelse derfor være, hvilke forventninger til
den fremadrettede markedsføring, den forretningsdrivende har skabt hos for-
brugeren, når forbrugeren afgiver sin emailadresse i forbindelse med et køb
hos den forretningsdrivende.” Er ministeren enig i, at det er vanskeligt at afgø-
re, hvilke forventninger, der bliver skabt hos hver enkelt forbruger? Herudover
bedes ministeren forklare, hvordan afgørelse om forbrugerens forventninger
bliver foretaget, herunder hvem der afgør, hvilke forventninger, der er blevet
skabt hos forbrugeren, og hvordan der skelnes mellem forskellige forbrugeres
forventninger.
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Karin Gaardsted (S) og Mette Reiss-
mann (S).
På udvalgets vegne
Morten Bødskov
formand
1/1