Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2016-17

Spørgsmål 4

Kan ministeren oplyse, hvilken hjemmel henholdsvis Undervisningsministeriet og de enkelte kommuner har i forhold til at fortolke folkeskolereformen og anlægge andre og flere rammer, vejledninger og inspirationsmaterialer ned over folkeskolen som det f.eks. er sket med begrebet ”læringsmålstyret undervisning” og vejledningen til dette, hvilket blandt andet problematiseres af MF Marianne Jelved og Lektor Keld Skovmand i ”Afsløring: Ingen evidens for at læringsmålstyret undervisning virker”, Folkeskolen den 9. marts 2016 og ”Jelved om læringsmålstyring: Loven giver ikke hjemmel til de”, Folkeskolen den 20. april 2016?
Dato: 20-12-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 16-01-2017
Modtaget: 16-01-2017
Omdelt: 16-01-2017

UNU alm. del - svar på spm. 4 om, hvilken hjemmel Undervisningsministeriet og kommunerne har til at fortolke folkeskolereformen og anlægge andre og flere rammer m.v. ned over folkeskolen som det er sket med begrebet ”læringsmålstyret undervisning”, fra undervisningsministeren

Svar på UNU alm del spørgsmål 4_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 20-12-2016
Modtaget: 20-12-2016
Omdelt: 20-12-2016

Spm. om, hvilken hjemmel Undervisningsministeriet og kommunerne har til at fortolke folkeskolereformen og anlægge andre og flere rammer m.v. ned over folkeskolen som det er sket med begrebet ”læringsmålstyret undervisning”, til undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version