L 49 Forslag til lov om ændring af lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v., lov om institutioner for erhvervsrettet uddannelse og forskellige andre love.

(Tilskud til fjernundervisning m.v.).

Af: Minister for børn, undervisning og ligestilling Ellen Trane Nørby (V)
Udvalg: Børne- og Undervisningsudvalget
Samling: 2015-16
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 3

I rapporten fra analysevirksomheden Qvartz beskrives der i afsnit 4 forbedringsinitiativer og potentialer for fjernundervisning beregnet ud fra en triangulering mellem tre beregningsmetoder. I de almindelige bemærkninger til lovforslaget er der i afsnit 3 vedrørende økonomiske konsekvenser alene en konkret henvisning til den ene af de tre beregningsmetoder, bottom-up-metoden, der beregner et potentiale baseret på 23 forbedringsinitiativer. Dette beregnes i rapporten til at udgøre 51-77 millioner kr.. Vil ministeren oplyse, hvorvidt alle tre beregningsmetoder er indgået ved beregningen af det årlige provenu på 162 millioner kr., der fremgår af bemærkningerne til lovforslaget, og i givet fald hvordan de tre beregningsmetoder hver især er vægtet i den samlede beregning af provenuet?
Dato: 23-11-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 01-12-2015
Modtaget: 01-12-2015
Omdelt: 02-12-2015

L 49 - svar på spm. 3 om, hvorvidt alle tre beregningsmetoder er indgået ved beregningen af det årlige provenu på 162 millioner kr., der fremgår af bemærkningerne til lovforslaget, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på spm. 3 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 23-11-2015
Modtaget: 23-11-2015
Omdelt: 23-11-2015

Spm. om, hvorvidt alle tre beregningsmetoder er indgået ved beregningen af det årlige provenu på 162 millioner kr., der fremgår af bemærkningerne til lovforslaget, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version