Transport- og Bygningsudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 113

Hvad er årsagen til, at hastighedsbegrænsningen på det sidste stykke af Holbæk-motorvejen i indadgående retning (mod København) såvel som i udadgående retning (mod Sjællands Odde) efter endt anlægsarbejde i forbindelse med Ringstedbanen er fastholdt til 80 km/t, særligt set i lyset af at der hver dag opstår særdeles farlige situationer på vejen, da nogle bilister forsøger at overholde hastighedsbegrænsningen, mens hovedparten ser bort herfra og kører omkring de 110 km/t, som forholdene vel også tilsiger? Og hvornår forventes det, at hastigheden igen kan hæves?
Dato: 16-11-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: transportpolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-12-2015
Modtaget: 11-12-2015
Omdelt: 14-12-2015

Svar på TRU alm. del - spm. 113 om årsagen til, at hastighedsbegrænsningen på det sidste stykke af Holbæk-motorvejen i indadgående retning (mod København) såvel som i udadgående retning (mod Sjællands Odde) efter endt anlægsarbejde i forbindelse med Ringstedbanen er fastholdt til 80 km/t, fra transport- og bygningsministeren

Svar på TRU 113 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 16-11-2015
Modtaget: 16-11-2015
Omdelt: 16-11-2015

Spm. om årsagen til, at hastighedsbegrænsningen på det sidste stykke af Holbæk-motorvejen i indadgående retning (mod København) såvel som i udadgående retning (mod Sjællands Odde) efter endt anlægsarbejde i forbindelse med Ringstedbanen er fastholdt til 80 km/t, til transport- og bygningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version