Sundheds- og Ældreudvalget (SUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 756

Ifølge Patienterstatningens hjemmeside kan en patient klage til Ankenævnet for Patienterstatningen inden 3 måneder efter afgørelsen er modtaget, hvis patienten ikke er tilfreds med afgørelsen eller erstatningens størrelse. Vil ministeren redegøre for, hvor lang tid en sundhedsperson har til at klage over en afgørelse i tilfælde, hvor det er sundhedspersonen, der er klaget over som skadesvolder f.eks. ved en fejlbehandling i sundhedssystemet, og der er faldet en afgørelse til patientens fordel? Er det som for patientens vedkommende også 3 måneder?
Dato: 18-07-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: patientrettigheder og patientsikkerhed
Dokumentdato: 26-08-2016
Modtaget: 26-08-2016
Omdelt: 26-08-2016

SUU alm. del - svar på spm. 756 om, hvor lang tid en sundhedsperson har til at klage over en afgørelse i tilfælde, hvor det er sundhedspersonen, der er klaget over som skadesvolder f.eks. ved en fejlbehandling i sundhedssystemet, fra sundheds- og ældreministeren

Svar på spm. 756 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 21-07-2016
Modtaget: 21-07-2016
Omdelt: 21-07-2016

SUU alm. del - foreløbigt svar på spm. 756 om, hvor lang tid en sundhedsperson har til at klage over en afgørelse i tilfælde, hvor det er sundhedspersonen, der er klaget over som skadesvolder f.eks. ved en fejlbehandling i sundhedssystemet, fra sundheds- og ældreministeren

Foreløbigt svar på spm. 756 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 18-07-2016
Modtaget: 18-07-2016
Omdelt: 18-07-2016

Spm. om, hvor lang tid en sundhedsperson har til at klage over en afgørelse i tilfælde, hvor det er sundhedspersonen, der er klaget over som skadesvolder f.eks. ved en fejlbehandling i sundhedssystemet, til sundheds- og ældreministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version