Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 777

Vil ministeren sikre, at Trafikstyrelsen og DSB i deres fortsatte undersøgelser omkring risikoen ved kørsel med IC4 og IC2 fremkommer med en udførlig redegørelsen om fejlene på selve hjulene, idet DSB’s redegørelse af 7. april 2014 omtaler, at en indledende kontrol heraf viste ikke mindre end 15 hjulsæt med fejl på IC4, samt at assessor Michael Wrang i sin rapport fra 14. maj 2014 peger på dette som et væsentligt problem og samtidig i sin rapport henviser til følgende informationskilde på side 4: (IS8) ”Lucchini RS, 2014-04-14, dokumentnummer MET 033_14, “DSB IC4 wheel with wear damages”?
Dato: 28-05-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB
Dokumentdato: 25-06-2014
Modtaget: 25-06-2014
Omdelt: 26-06-2014

TRU alm. del - svar på spm. 777 om ministeren vil sikre, at Trafikstyrelsen og DSB i deres fortsatte undersøgelser omkring risikoen ved kørsel med IC4 og IC2 fremkommer med en udførlig redegørelsen om fejlene på selve hjulene, idet DSB’s redegørelse af 7. april 2014 omtaler, at en indledende kontrol heraf viste ikke mindre end 15 hjulsæt med fejl på IC4, fra transportministeren

TRU 777 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 28-05-2014
Modtaget: 28-05-2014
Omdelt: 28-05-2014

Spm. om ministeren vil sikre, at Trafikstyrelsen og DSB i deres fortsatte undersøgelser omkring risikoen ved kørsel med IC4 og IC2 fremkommer med en udførlig redegørelsen om fejlene på selve hjulene, idet DSB’s redegørelse af 7. april 2014 omtaler, at en indledende kontrol heraf viste ikke mindre end 15 hjulsæt med fejl på IC4,, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version