Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 1130

I svar nr. 983 hedder det, ”at der må forventes et fald i antallet af gennemrejsende passagerer, som får en længere rejsetid som følge af det ekstra stop”, men også at ”der er ikke foretaget nærmere beregninger af et eventuelt frafald, men da der samlet set vil ske et nettotidstab for de rejsende i den kollektive trafik ved anlæg af en ny station i Laurbjerg, kan det ikke udelukkes, at der også samlet set vil ske et fald i billetindtægterne”. Ministeren bedes gøre nærmere rede for, hvordan den manifesterede usikkerhed kan føre til, at der konkluderes, at det vil give passagertab, samt hvilket belæg ministeren har for at hævde, at et enkelt togstop af ca. to minutters varighed vil resultere i passagertab, især set i lyset af at strækningerne Århus-Langå og Langå-Struer i løbet af få år opgraderes, hvilket afkorter rejsetiden i forhold til i dag.
Dato: 29-09-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport
Dokumentdato: 24-10-2014
Modtaget: 24-10-2014
Omdelt: 24-10-2014

Svar på TRU alm. del - spm. 1130 om evt. passagertab på strækningerne Århus-Langå og Langå-Struer, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 1130 vedr. Laurbjerg Station (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 29-09-2014
Modtaget: 29-09-2014
Omdelt: 29-09-2014

Spm. om evt. passagertab på strækningerne Århus-Langå og Langå-Struer, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version