Socialudvalget (SOU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 456

Er ministeren enig i, at der er eksempler, hvor det er åbenlyst formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen hos nogle unge borgere, f.eks. hvis man har gået i specialbørnehave og specialskole og har været fritaget for alle formkrav i henhold til fælles mål, fordi man ikke kan præstere i forhold til disse krav, og hvor Ungdommens Uddannelsesvejledning tilmed tilkendegiver, at end ikke med omfattende massiv special- og social pædagogisk støtte vil man kunne gennemføre et ordinært ungdomsuddannelsestilbud? Vil ministeren desuden beskrive den personprofil, hvor det forekommer åbenlyst formålsløst at indstille vedkommende til et ressourceforløb, og det i stedet forekommer åbenlyst indlysende at tilkende vedkommende førtidspension, dvs. den personprofil, hvis sag kan betegnes som en ’glat sag’ ifbm. tilkendelse af førtidspension?
Dato: 25-06-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: sociale ydelser
Dokumentdato: 17-07-2014
Modtaget: 17-07-2014
Omdelt: 17-07-2014

SOU alm. del - svar på spm. 456 om ministeren er enig i, at der er eksempler, hvor det er åbenlyst formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen hos nogle unge borgere, f.eks. hvis man har gået i specialbørnehave og specialskole og har været fritaget for alle formkrav i henhold til fælles mål, fordi man ikke kan præstere i forhold til disse krav, fra ministeren for børn, ligestilling, integration og sociale forhold

SOU_alm._del___svar_p_spm._456 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 25-06-2014
Modtaget: 25-06-2014
Omdelt: 25-06-2014

Spm. om ministeren er enig i, at der er eksempler, hvor det er åbenlyst formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen hos nogle unge borgere, f.eks. hvis man har gået i specialbørnehave og specialskole og har været fritaget for alle formkrav i henhold til fælles mål, fordi man ikke kan præstere i forhold til disse krav, til ministeren for børn, ligestilling, integration og sociale forhold

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version