KORA har i rapporten "Kommunale serviceniveauer og produktivitet" identificeret ni indikatorer på serviceniveauet på folkeskole- og specialskoleområdet (1/klassekvotient, lærer-elevratio, antal planlagte undervisningstimer pr. klasse, afholdte timer pr. klasse, procentdel raske årsværk blandt lærere, personalenormering i SFO og fritidshjem, andel pædagoger og lærere i SFO og fritidshjem, udgifter til kommunale og regionale specialskoler og undervisningseffekt for hhv. humanistiske fag og naturfag). Ministeren bedes for hver enkelt indikator redegøre for, 1) i hvilket omfang indikatoren kan benyttes som et dækkende mål for kvaliteten af den kommunale service, 2) hvad indikatoren bruges til, samt 3) omkostningerne i forbindelse med indsamling af data og beregning af indikatoren. Ministeren bedes desuden supplere listen af indikatorer på kvaliteten, hvis ministeren ikke finder den udtømmende.
Dato: 04-02-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne:
folkeskolen og pasningstilbud, modernisering og fornyelse