Indfødsretsudvalget (IFU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 1

Under henvisning til svaret på spørgsmål 599 (UUI alm. del, 2012-13) og det tilhørende bilag om resultatet af brugerundersøgelsen på hjemmesiden justitsministeriet.dk, hvor en bruger angiver ved flere telefoniske henvendelser at have ventet i gennemsnit 45 minutter på at komme igennem til Justitsministeriets Indfødsretskontor, ønskes oplyst, om tallet 45 minutter er repræsentativt for den gennemsnitlige tid i telefonkøen ved henvendelse i Indfødsretskontorets telefontid, om ministeren finder ventetiden tilfredsstillende, og om han er enig i, at en ventetid på 45 minutter kan udgøre en alvorlig barriere, når borgere søger informationer hos Indfødsretskontoret. Samtidig ønskes oplyst, om nogle af de midler, der i 2013 er afsat til at afkorte sagsbehandlingstiden på indfødsretsområdet som følge af aftalen mellem regeringspartierne og Enhedslisten i maj 2013, vil blive brugt til at nedbringe ventetiden i Indfødsretskontorets telefonkø.
Dato: 10-10-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: indfødsrets og naturalisering
Dokumentdato: 05-11-2013
Modtaget: 05-11-2013
Omdelt: 05-11-2013

IFU alm. del - svar på spm. 1 om gennemsnitlige tid i telefonkøen ved henvendelse i Indfødsretskontorets telefontid, fra justitsministeren

Besvarelse af IFU spm. 1 [DOK946034] (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 10-10-2013
Modtaget: 10-10-2013
Omdelt: 10-10-2013

Spm. om gennemsnitlige tid i telefonkøen ved henvendelse i Indfødsretskontorets telefontid, til justitsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version