Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 533

Hvorfor giver DSB og dermed regeringen i sit høringssvar vedr. 4. Jernbanepakke (PSO-ordningen - regeringens grund- og nærhedsnotat) i første afsnit side 7 (linje 14-18) indtryk af, at ”hvis ”volumen” er ensbetydende med antal passagerer, vil det i Danmark f.eks. få den konsekvens, at S-banen vil skulle deles op i mere end én kontrakt. Hvis derimod volumen henviser til antal passagerkilometer, vil S-banen kunne udbydes samlet.”, når det i forordningen på side 12, under pkt. 6 b fremgår tydeligt, at den ”maksimale årlige volumen af en kontrakt om offentlig trafikbetjening opgjort i togkilometer er den højeste værdi af enten 10 mio. togkilometer eller en tredjedel af den samlede volumen af personbefordring med jernbane på nationalt plan, der er omfattet af en kontrakt om offentlig trafikbetjening.”?
Dato: 23-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur
Dokumentdato: 11-06-2013
Modtaget: 11-06-2013
Omdelt: 11-06-2013

TRU alm. del - svar på spm. 533 om, hvorfor giver DSB og dermed regeringen i sit høringssvar vedr. 4. Jernbanepakke (PSO-ordningen - regeringens grund- og nærhedsnotat) i første afsnit side 7 (linje 14-18) indtryk af, at ”hvis ”volumen” er ensbetydende med antal passagerer, vil det i Danmark f.eks. få den konsekvens, at S-banen vil skulle deles op i mere end én kontrakt, fra transportministeren

Svar på slm. del - spm. 533 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 23-05-2013
Modtaget: 23-05-2013
Omdelt: 23-05-2013

Spm. om, hvorfor giver DSB og dermed regeringen i sit høringssvar vedr. 4. Jernbanepakke (PSO-ordningen - regeringens grund- og nærhedsnotat) i første afsnit side 7 (linje 14-18) indtryk af, at ”hvis ”volumen” er ensbetydende med antal passagerer, vil det i Danmark f.eks. få den konsekvens, at S-banen vil skulle deles op i mere end én kontrakt, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version