Kommunaludvalget (KOU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 119

Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalen for 2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv servicering af borgere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved at ”etablere et fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommunernes økonomi for 2013, bilag 2. Samtidig fremgår det af § 1 i Lov om kommunale borgerservicecentre, at kommunerne skal oprette borgerservicecentre, der kan fungere som borgernes indgang til den offentlige sektor. Vil ministeren på den baggrund oplyse, om der fortsat leves op til formålet om kommunen som borgernes indgang til det offentlige, når henvendelser per telefon og mail ikke længere skal foregå til kommunerne, men f.eks. til et fællesoffentligt call center?
Dato: 31-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: digitalisering

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-06-2013
Modtaget: 21-06-2013
Omdelt: 21-06-2013

KOU alm. del svar på spm. 119 om der fortsat leves op til formålet om kommunen som borgernes indgang til det offentlige, når henvendelser per telefon og mail ikke længere skal foregå til kommunerne, men f.eks. til et fællesoffentligt call center, fra finansministeren

Fremsendelsesbrev - spm. 119 - 180613 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-05-2013
Modtaget: 31-05-2013
Omdelt: 31-05-2013

Spm. om der fortsat leves op til formålet om kommunen som borgernes indgang til det offentlige, når henvendelser per telefon og mail ikke længere skal foregå til kommunerne, men f.eks. til et fællesoffentligt call center, til finansministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version