Indfødsretsudvalget (IFU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 33

Ministeren bedes forklare, hvordan han under samrådet 5. december 2012 kunne oplyse, at der i perioden 11. april 2011 - 5. december 2012 har været forelagt Indfødsretsudvalget sager, hvor indfødsretsansøgere med diagnosen PTSD efter først at have fået afslag på indfødsret i Indfødsretskontoret har dokumenteret forgæves deltagelse i danskundervisning og prøver (jf. proceduren beskrevet i brev fra daværende integrationsminister Søren Pind af 20. april 2011, IFU alm. del - bilag 52 (2010-11)), når spørgeren ved gennemgang af samtlige resumeer til IFU alm. del - bilag 57, 63, 85 og 87 (alle 2010-11) og 10, 12, 13, 19, 23, 39, 47, 50, 58, 63, 74 og 76 (alle 2011-12) samt 7, 14, 20 og 25 (alle 2012-13) har konstateret, at der kun i sagens bilag 14 (2012-13), lb. nr. 1, der blev behandlet på Indfødsretsudvalgets møde 8. november 2012, refereres til brevet af 20. april 2011 eller i øvrigt til den beskrevne procedure. Hvis ministeren har ret i, at der er forelagt andre sådanne sager, og den manglende reference skyldes en fejl i Indfødsretskontoret, bedes oplyst, hvad der er årsagen til fejlen, samt hvilke andre sager (bilagsnr. og lb. nr.) der er forelagt efter den i brevet af 20. april 2011 beskrevne procedure.
Dato: 21-12-2012
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 08-02-2013
Modtaget: 08-02-2013
Omdelt: 11-02-2013

IFU alm. del - svar på spm. 33 om årsagen til fejl i Indfødsretskontoret i form af manglende reference og om, hvilke andre sager, der er forelagt efter procedure beskrevet i brev af 20. april 2011, fra justitsministeren

Udkast til besvarelse af spm. 33 [DOK645644] (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 21-12-2012
Modtaget: 21-12-2012
Omdelt: 21-12-2012

Spm. om årsagen til fejl i Indfødsretskontoret i form af manglende reference og om, hvilke andre sager, der er forelagt efter procedure beskrevet i brev af 20. april 2011, til justitsministeren

Spørgsmål 33 på IFU alm. del (pdf-version)
Html-version