Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 272

I fortsættelse af BUU alm. del – svar på spm. 252 bedes ministeren redegøre for, hvorfor blindes uddannelsesgrad efter ministerens opfattelse i de seneste 40 år er faldet til mellem 1/3 og halvdelen af befolkningens uddannelsesgrad, jf. SFI's undersøgelse om voksne blindes livsforhold, oktober 2010. Ministeren bedes i forbindelse hermed redegøre for, hvilke kurser og vejledningsforløb en blind elev i praksis får tilbudt i forhold til uddannelsesplan, studievejledning og erhvervsvejledning. Endelig bedes ministeren oplyse, hvordan videns- og erfaringsopsamling sikres i Danmark inden for den lille gruppe i folkeskolen og ungdomsuddannelserne, der er blinde eller stærkt svagsynede.
Dato: 08-07-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: undervisning til unge med særlige behov
Dokumentdato: 20-08-2013
Modtaget: 20-08-2013
Omdelt: 20-08-2013

BUU alm. del - svar på spm. 272 om hvorfor blindes uddannelsesgrad efter ministerens opfattelse i de seneste 40 år er faldet til mellem 1/3 og halvdelen af befolkningens uddannelsesgrad, jf. SFI's undersøgelse om voksne blindes livsforhold, oktober 2010, fra undervisningsministeren

BUU - Svar på alm del spm 272_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 05-08-2013
Modtaget: 05-08-2013
Omdelt: 05-08-2013

BUU alm. del - foreløbigt svar på spm. 272 om hvorfor blindes uddannelsesgrad efter ministerens opfattelse i de seneste 40 år er faldet til mellem 1/3 og halvdelen af befolkningens uddannelsesgrad, jf. SFI's undersøgelse om voksne blindes livsforhold, oktober 2010, fra børne- og undervisningsministeren

BUU - Svar på alm del spm 272_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 08-07-2013
Modtaget: 08-07-2013
Omdelt: 08-07-2013

Spm. om hvorfor blindes uddannelsesgrad efter ministerens opfattelse i de seneste 40 år er faldet til mellem 1/3 og halvdelen af befolkningens uddannelsesgrad, jf. SFI's undersøgelse om voksne blindes livsforhold, oktober 2010, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version