Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 247

Langt de fleste autister og ADHD-børn bliver diagnosticeret efter en tumultagtig start i skolen. De mange krav og mange voksne sætter handicappet i lys lue, og barnet skal oftest igennem år med udredning og voksne, der ikke forstår og møder barnet, der hvor barnet er. Hvordan sikrer vi, at disse elever også bliver set og inkluderet i en rummelig folkeskole, og forventer regeringen at undersøge, hvordan man i indskolingen laver en god inklusion?
Dato: 31-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: undervisning til unge med særlige behov

Endeligt svar

Dokumentdato: 27-06-2013
Modtaget: 27-06-2013
Omdelt: 27-06-2013

BUU alm. del - svar på spm. 247 om inklusion af børn med særlige behov i folkeskolen, fra børne- og undervisningsministeren

Spørgsmål 247_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-05-2013
Modtaget: 31-05-2013
Omdelt: 31-05-2013

Spm. om inklusion af børn med særlige behov i folkeskolen, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version