Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 121

Kan ministeren i lyset af formand for Danmarks Lærerforening, Anders Bondo Christensens, udtalelse i Altingets artikel "Til kaffe med folkeskolens pariaer" af 21. januar 2013, om, at "Kun halvdelen af udgifterne til den danske folkeskole går til lærerlønninger, og det er det næstlaveste. Det vil sige, at vi bruger en masse penge på administration og unødvendige mellemled. Den finske folkeskole ligner til forveksling den danske: Lærerne har den samme timenorm, deres skoler ligner vores i størrelse og forfatning, og deres klassekvotient er ikke forskellig. Men deres folkeskole koster en tredjedel mindre, selv om de også lige giver eleverne frokost oven i hatten. Hvor bliver de penge af?", oplyse, hvorfor det finske uddannelsessystem formår at få ressourcerne til at strække længere?
Dato: 25-01-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 14-02-2013
Modtaget: 14-02-2013
Omdelt: 14-02-2013

BUU alm. del - svar på spm. 121 om hvorfor det finske uddannelsessystem formår at få ressourcerne til at strække længere, fra børne- og undervisningsministeren

Svar på alm del spm 121_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-01-2013
Modtaget: 25-01-2013
Omdelt: 25-01-2013

Spm. om hvorfor det finske uddannelsessystem formår at få ressourcerne til at strække længere, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version