Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2012-13

Samrådsspørgsmål Æ

Kan ministeren i lyset af SFI's rapport "Lærere, undervisning og elevpræstationer i Folkeskolen" fra 2013, hvoraf det fremgår, at "en traditionel undervisningsstrategi med fokus på stærk, konsekvent klasserumsledelse og stærk, tydelig faglig rammesætning har en positiv betydning for elever fra alle kår", at elever med en svagere social baggrund "har gavn af stærke, faglige rammer i undervisningen, som fx når de bliver mødt med tydelige og høje forventninger", og at "tests", "konsekvens", "ro", "disciplin", "lektier" og lige så høj prioritering af "faglige mål" som "trivselsmål" fører til de bedste faglige resultater, oplyse, hvordan disse konklusioner harmonerer med planerne om indførelse af en helhedsskole, der er både "anderledes" og med en "mere spændende skoledag", som ministeren ved flere lejligheder har talt for?
Dato: 02-05-2013
Status: Besvaret
Emne: folkeskolen
Afholdelse af samrådet: Børne- og Undervisningsudvalget 21-05-2013 kl. 16:30

Filer

Dokumentdato: 02-05-2013
Modtaget: 02-05-2013
Omdelt: 02-05-2013

Samrådsspm. om planerne om en mere sammenhængende skoledag set i forhold til SFI-rapporten "Lærere, undervisning og elevpræstationer i folkeskolen", til børne- og undervisningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version