Børne- og Undervisningsudvalget 2012-13
BUU Alm.del Samrådsspørgsmål Æ
Offentligt
1243645_0001.png

Til:

Dato:

Børne- og undervisningsministeren2. maj 2013
I et kommende samråd ønsker udvalget en drøftelse af følgende spørgsmål:

BUU alm. del

Samrådsspørgsmål Æ

Kan ministeren i lyset af SFI's rapport "Lærere, undervisning og elevpræstati-oner i Folkeskolen" fra 2013, hvoraf det fremgår, at "en traditionel undervis-ningsstrategi med fokus på stærk, konsekvent klasserumsledelse og stærk,tydelig faglig rammesætning har en positiv betydning for elever fra alle kår", atelever med en svagere social baggrund "har gavn af stærke, faglige rammer iundervisningen, som fx når de bliver mødt med tydelige og høje forventnin-ger", og at "tests", "konsekvens", "ro", "disciplin", "lektier" og lige så høj priori-tering af "faglige mål" som "trivselsmål" fører til de bedste faglige resultater,oplyse, hvordan disse konklusioner harmonerer med planerne om indførelseaf en helhedsskole, der er både "anderledes" og med en "mere spændendeskoledag", som ministeren ved flere lejligheder har talt for?Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Merete Riisager (LA).På udvalgets vegne
Orla Havformand
1/1