§ 20-spørgsmål S 3578 Om fravigelse fra loftet på højst 28 elever i klasser i folkeskolen.

Til: Børne- og undervisningsminister Christine Antorini (S)
Dato: 20-06-2012
Samling: 2011-12
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 20-06-2012
Endelig besvarelse 26-06-2012
Spørgsmålets ordlyd:
Hvorfor giver ministeren over for Politiken.dk den 18. juni 2012 det indtryk, at den tidligere undervisningsminister Tina Nedergaard imødekom ansøgninger om fravigelse fra loftet på højst 28 elever i klasser i folkeskolen uden vurdering af ansøgningerne og vil ministeren som del af besvarelsen forholde sig til, at hun var bekendt med, at forsøgsgodkendelserne blev givet på baggrund af en konkret vurdering at det pædagogiske og sociale potentiale i hvert enkelt forsøg, jf. spørgsmål nr. S 929 og 930 af 18. januar 2011?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 26-06-2012
Modtaget: 26-06-2012
Omdelt: 26-06-2012

Svar på spm. nr. S 3578

Svar på spm. nr. S 3578 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 20-06-2012
Modtaget: 20-06-2012
Omdelt: 20-06-2012

Hvorfor giver ministeren over for Politiken.dk den 18. juni 2012 det indtryk, at den tidligere undervisningsminister Tina Nedergaard imødekom ansøgninger om fravigelse fra loftet på højst 28 elever i klasser i folkeskolen uden vurdering af ansøgningerne og vil ministeren som del af besvarelsen forholde sig til, at hun var bekendt med, at forsøgsgodkendelserne blev givet på baggrund af en konkret vurdering at det pædagogiske og sociale potentiale i hvert enkelt forsøg, jf. spørgsmål nr. S 929 og 930 af 18. januar 2011?

Hvorfor giver ministeren over for Politiken.dk den 18. juni 2012 det indtryk, at den tidligere undervisningsminister Tina Nedergaard imødekom ansøgninger om fravigelse fra loftet på højst 28 elever i klasser i folkeskolen uden vurdering af ansøgningerne og vil ministeren som del af besvarelsen forholde sig til, at hun var bekendt med, at forsøgsgodkendelserne blev givet på baggrund af en konkret vurdering at det pædagogiske og sociale potentiale i hvert enkelt forsøg, jf. spørgsmål nr. S 929 og 930 af 18. januar 2011? (pdf-version)
Html-version