Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2011-12

Spørgsmål 120

Ad. samrådet med skatteministeren den 9. november 2011 om alm. del – samrådsspørgsmål E-G (afgiftsstigninger og grænsehandel m.v.) Det fremgår af Skatteministeriets notat ”2.a Øget afgift på sodavand” offentliggjort på Skatteministeriets hjemmeside, at ”Der er i beregningerne forudsat, at den sukkerholdige andel af sodavandssalget er konstant, og at der ikke opstår ”ketchup-effekter” i grænsehandlen.” Er Skatteministeriet ikke nødt til at have vurderet/regnet på, hvornår ”ketchup-effekten” opstår ved afgiftsstigninger på sodavand, for at man kan anlægge en forudsætning om, at der ikke opstår ” ketchup-effekter”?
Dato: 11-11-2011
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 25-11-2011
Modtaget: 25-11-2011
Omdelt: 25-11-2011

SAU alm. del - svar på spm. 120, fra skatteministeren

Svar på SAU alm. del spm 120 [DOK588122] (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 18-11-2011
Modtaget: 18-11-2011
Omdelt: 18-11-2011

SAU alm. del - foreløbigt svar på spm. 120, fra skatteministeren

Svar på spm 120 DOK583837 (2) (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 11-11-2011
Modtaget: 11-11-2011
Omdelt: 11-11-2011

Spm. om Skatteministeriet ikke nødt til at have vurderet/regnet på, hvornår ”ketchup-effekten” opstår ved afgiftsstigninger på sodavand, for at man kan anlægge en forudsætning om, at der ikke opstår ” ketchup-effekter”, til skatteministeren

Spørgsmål 120 på SAU alm. del (pdf-version)
Html-version