§ 20-spørgsmål S 1778 Om pædagogers faglige arbejde med køn i daginstitutioner.

Til: Socialminister Benedikte Kiær
Dato: 06-04-2010
Samling: 2009-10
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 06-04-2010
Endelig besvarelse 13-04-2010
Spørgsmålets ordlyd:
Er ministeren enig i nødvendigheden af, at pædagogers faglige arbejde med køn i daginstitutioner styrkes som det blev konkluderet i DPU's rapport »Flere end to slags børn - en rapport om køn og ligestilling i børnehaver« fra 2008, og er ministeren enig i nævnte rapports konklusion om, at køn skal være et tema i de pædagogiske læreplaner for at sikre, at der i børnehaverne bliver sat fokus på alle barnets potentialer og kompetencer for at ruste det enkelte barn til at begå sig i livet?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 13-04-2010
Modtaget: 13-04-2010
Omdelt: 13-04-2010

Svar på spm. nr. S 1778

Svar på spm. nr. S 1778 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 06-04-2010
Modtaget: 06-04-2010
Omdelt: 06-04-2010

Er ministeren enig i nødvendigheden af, at pædagogers faglige arbejde med køn i daginstitutioner styrkes som det blev konkluderet i DPU's rapport »Flere end to slags børn - en rapport om køn og ligestilling i børnehaver« fra 2008, og er ministeren enig i nævnte rapports konklusion om, at køn skal være et tema i de pædagogiske læreplaner for at sikre, at der i børnehaverne bliver sat fokus på alle barnets potentialer og kompetencer for at ruste det enkelte barn til at begå sig i livet?

Er ministeren enig i nødvendigheden af, at pædagogers faglige arbejde med køn i daginstitutioner styrkes som det blev konkluderet i DPU's rapport »Flere end to slags børn - en rapport om køn og ligestilling i børnehaver« fra 2008, og er ministeren enig i nævnte rapports konklusion om, at køn skal være et tema i de pædagogiske læreplaner for at sikre, at der i børnehaverne bliver sat fokus på alle barnets potentialer og kompetencer for at ruste det enkelte barn til at begå sig i livet? (pdf-version)
Html-version