L 24 A Forslag til lov om ændring af lov om afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love.

(Brændstofforbrugsafgift af nye varebiler, ændret registreringsafgift af taxaer og harmonisering af satsreguleringsbestemmelser).

Af: Skatteminister Kristian Jensen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2009-10
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 66

I forlængelse af ministerens svar af 3. december 2009 på spørgsmål 21, vil ministeren begrunde og dokumentere, at et kørselsmønster, der repræsenterer "såvel bykørsel som kørsel på landevej og motorvej" skulle være det bedste grundlag for at stille krav til varebiler i miljøzonerne, og hvorfor køremønstre, der "repræsenterer kørsel i tæt bytrafik med lav hastighed og lange perioder med tomgang" ikke skulle være et mere retvisende kørselsmønster for varebiler i miljøzonerne?
Dato: 08-12-2009
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 08-12-2009
Modtaget: 08-12-2009
Omdelt: 09-12-2009

L 24 - svar på spm. 66, fra skatteministeren

svar på spm 66 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 08-12-2009
Modtaget: 08-12-2009
Omdelt: 08-12-2009

Spm. om, i forlængelse af ministerens svar på spørgsmål 21, vil ministeren begrunde og dokumentere, at et kørselsmønster, der repræsenterer "såvel bykørsel som kørsel på landevej og motorvej" skulle være det bedste grundlag for at stille krav til varebiler i miljøzonerne, og hvorfor køremønstre, der "repræsenterer kørsel i tæt bytrafik med lav hastighed og lange perioder med tomgang" ikke skulle være et mere retvisende kørselsmønster for varebiler i miljøzonerne, til skatteministeren, kopi til miljøministeren