Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10, Skatteudvalget 2009-10
L 24 , L 24 A , L 24 B
Offentligt
772050_0001.png
772050_0002.png
J.nr. 2009-511-0042Dato: 8. december 2009
TilFolketinget - Skatteudvalget
L 24 - Forslag til Lov omændring af lov om afgift efter brændstofforbrugfor visse personbiler, registreringsafgiftsloven og forskellige andre love(Grøn omlægning af bilbeskatningen - II)

.

Hermed svar på spørgsmål nr. 66 af 8. december 2009. Spørgsmålet er stilletefter ønske af Jesper Petersen (SF).
Kristian Jensen
/ Lene Skov Henningsen

Spørgsmål 66:

”I forlængelse af ministerens svar af 3. december 2009 på spørgsmål 21, vil ministeren be-grunde og dokumentere, at et kørselsmønster, der repræsenterer "såvel bykørsel som kørselpå landevej og motorvej" skulle være det bedste grundlag for at stille krav til varebiler imiljøzonerne, og hvorfor køremønstre, der "repræsenterer kørsel i tæt bytrafik med lav ha-stighed og lange perioder med tomgang" ikke skulle være et mere retvisende kørselsmøn-ster for varebiler i miljøzonerne?”

Svar:

Færdselsstyrelsen oplyser,at formålet med godkendelse af partikelfiltre ikke var begrænset til miljøzo-ner, og at NDEC derfor var et oplagt valg.Særligt efter udvidelsen af miljøzonen er NDEC også et rimeligt repræsenta-tivt kørselsmønster for miljøzonen.Jeg henholder mig hertil.
Side 2