Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2009-10

Spørgsmål 820

Ministeren har ved Bornholms Passagerforenings generalforsamling den 16. marts 2009 oplyst (anført på en af de anvendte plancher), at superfærger ikke bruger mindre brændstof på en tur mellem Rønne og Ystad end moderne hurtigfærger. Bornholms Passagerforening har fået beregnet (vedlagt), at pr. fragtet tons anvender Villum Clausen 17,49 l. olie/ton, mens Superspeed anvender 13,75 l. olie/ton. Ifølge spørgerens oplysninger er Trafikstyrelsen gjort bekendt med Passagerforeningens beregninger og har ikke kunnet gendrive disse. Vil ministeren på den baggrund venligst bekræfte, at Passagerforeningens beregninger, som er vedlagt, er korrekte?
Dato: 01-02-2010
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-02-2010
Modtaget: 09-02-2010
Omdelt: 09-02-2010

TRU alm. del - svar på spm. 820, fra transportministeren

Besvarelse af TRU alm del - spørgsmål 820 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 01-02-2010
Modtaget: 01-02-2010
Omdelt: 01-02-2010

Spm. om at superfærger ikke bruger mindre brændstof på en tur mellem Rønne og Ystad end moderne hurtigfærger, til transportministeren

Beregning fra Bornholms Passagerforening (pdf-version)
Html-version
Spm. om at superfærger ikke bruger mindre brændstof på en tur mellem Rønne og Ystad end moderne hurtigfærger, til transportministeren (pdf-version)
Html-version