Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2009-10

Spørgsmål 1550

Det fremgår af bl.a. sammenfatningen i COWI's rapport om en kollektiv trafikløsning i Ring 3 (TRU alm. del - bilag 412), at evt. anlæg af BRT i Ring 3 skal planlægges som forløber for en letbane, og at det vil betyde større udgifter, end hvis en letbane anlægges fra start. Ministeren bedes i den forbindelse redegøre for, hvilke afledte udgifter det vil indebære, hvis man således først anlægger et BRT tracé og derefter på et senere tidspunkt skal lukke BRT tracéet og bygge det om til letbanetracé. Herunder bedes der også forklaret, hvad en sådan ombygning fra BRT- til letbanetracé vil betyde for de 2 løsningers nettonutidsværdi og interne forrentning i forhold til de tal, der er beregnet i COWI's rapport.
Dato: 11-08-2010
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 03-09-2010
Modtaget: 03-09-2010
Omdelt: 03-09-2010

TRU alm. del - svar på spm. 1550, fra transportministeren

Svar på TRU 1550 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 11-08-2010
Modtaget: 11-08-2010
Omdelt: 11-08-2010

Spm. om hvad en ombygning fra BRT- til letbanetracé vil betyde for de 2 løsningers nettonutidsværdi, til transportministeren

Spm. om hvad en ombygning fra BRT- til letbanetracé vil betyde for de 2 løsningers nettonutidsværdi, til transportministeren (pdf-version)
Html-version