Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2009-10

Spørgsmål 1202

Ministeren bedes tilsende udvalget en redegørelse der belyser håndtering af situationen, hvor danske flypassagerer for nylig var strandet i Bangkok i forbindelse med flyveforbudet. Herunder bedes følgende spørgsmål besvaret: -Hvorfor modtog de danskere der var strandet i Bangkok pga. flyaflysninger ikke hjælp fra den danske ambassade? -Hvad er proceduren ved henvendelse til Udenrigsministeriets hotline. Er det således acceptabelt, at det råd der gives til danske turister, der ikke kan komme hjem, er at de skal drikke rigeligt og give hinanden et kram? -Hvad vil ministeren gøre for, at Danmark lever op til samme standard som f.eks. Sverige, England og Holland, der (i Bangkok tilfældet) sendte repræsentanter fra ambassaden til lufthavnen, uddelte tæpper, og indsamlede information til turisterne?
Dato: 12-05-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 28-05-2010
Modtaget: 31-05-2010
Omdelt: 31-05-2010

TRU alm. del - svar på spm. 1202, fra udenrigsministeren

Følgeskrivelse TRU alm. del - svar på spm. 1202 (pdf-version)
Html-version
TRU alm. del - svar på spm. 1202 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 12-05-2010
Modtaget: 12-05-2010
Omdelt: 12-05-2010

Spm. om en redegørelse der belyser håndtering af situationen, hvor danske flypassagerer for nylig var strandet i Bangkok i forbindelse med flyveforbudet, til udenrigsmministeren

Spm. om en redegørelse der belyser håndtering af situationen, hvor danske flypassagerer for nylig var strandet i Bangkok i forbindelse med flyveforbudet, til udenrigsmministeren (pdf-version)
Html-version