Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2008-09

Spørgsmål 550

Ministeren bedes gøre rede for sit udsagn i svar på TRU alm. del - spm. 310, hvori det bl.a. hedder: "Med det forhold at opsplitning af banen betyder mindre fleksibilitet, tænker jeg på, at der naturligvis altid vil være problemer forbundet med at dele en hidtil sammenhængende produktion op. I relation til udbuddet af togtrafikken på Kystbanen og den danske del af Øresund, går man f. eks. glip af nogle stordriftsfordele i udnyttelsen af materiellet, da der ikke i samme grad som hidtil bliver mulighed for at anvende materiellet fleksibelt mellem de enkelte strækninger, afhængigt af hvor der til enhver tid er mest brug for det", og sætte dette udsagn i relation til svar på TRU alm. del - spm. 361, hvori det bl.a. hedder, at "2008-køreplanen indeholdt 9 gennemgående tog i begge retninger mellem Helsingør og Roskilde. Flere af de gennemgående tog havde dog ganske lange ophold på København H (15-20 minutter), hvorfor der ofte kunne opnås kortere rejsetid ved at skifte til et andet tog. De 9 gennemgående forbindelser er bortfaldet for at separere togsystemerne, så forsinkelser fra ét system ikke så let breder sig til det andet system".
Dato: 11-03-2009
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 03-04-2009
Modtaget: 03-04-2009
Omdelt: 03-04-2009

TRU alm. del - svar på spm. 550, fra transportministeren

TRU 550 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 11-03-2009
Modtaget: 11-03-2009
Omdelt: 10-03-2009

Spm. om togtrafikken på Kystbanen, til transportministeren