Uddannelsesudvalget (UDU) Alm. del

Samling: 2006-07

Spørgsmål 119

Ordblindhed er relativt udbredt. Derfor får det opmærksomehd for alle faggrupper, der er involveret i undervisningen. I modsætning hertil er der ikke meget opmærksomehd på personer med dyskalkuli, der ikke er nær så udbredt. Det giver dog et væsentligt handicap i matematikundervisningen. Hvordan sikrer læreruddannelsen kommende lærere de rette faglige kompetencer, det kræver at bemærke talblindhed hos eleverne, herunder iværksætte de fornødne initiativer for at hjælpe elever, der lider af talblindhed?
Dato: 03-04-2007
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-07-2007
Modtaget: 05-07-2007
Omdelt: 06-07-2007

UDU alm. del - svar på spm. 119, fra undervisningsministeren

Word_1_26-06-2007 17-04-37 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 03-04-2007
Modtaget: 03-04-2007
Omdelt: 03-04-2007

Spm. om sikring af lærerenes kompetencer vedrørende talblindhed, til undervisningsministeren