L 112 Forslag til lov om opkrævning og inddrivelse af visse fordringer.

Af: Skatteminister Kristian Jensen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2004-05 (2. samling)
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 30

Ministeren bedes kommentere problemstillingerne omtalt i henvendelse af 17. maj 2005 fra Finn Møller, Vejle Kommune, jf. L 112 - bilag 17, og herunder bedes ministeren navnlig redegøre for: - hvordan opkrævningen skal foregå fra 1. november 2005 til 1. januar 2007, både i forhold til det midlertidige opkrævningssystem og i forhold til håndteringen af opkrævningsopgaven i de sammenlagte kommuner? - hvordan ministeren vil sørge for, at diverse love, herunder opkrævningsloven, forvaltningsloven og persondataloven, overholdes i overgangsperioden, hvis de kompetente personer overflyttes til staten fra 1. november 2005, mens de nye storkommuner først kan opbygge et samlet sekretariat fra 1. januar 2007? - om Datatilsynet har godkendt fremgangsmåden for overgangsperioden? Spørgsmålet bedes besvaret inden 2. behandlingen.
Dato: 18-05-2005
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 24-05-2005
Modtaget: 24-05-2005
Omdelt: 24-05-2005

SAU L 112 svar på spm. 30, fra skatteministeren

svar på spm. 30 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 18-05-2005
Modtaget: 18-05-2005
Omdelt: 18-05-2005

Spm. om kommentar til henvendelse af 17/5-05 fra Vejle Kommune, til skatteministeren

Spm. om kommentar til henvendelse af 17/5-05 fra Vejle Kommune, til skatteministeren (pdf-version)
Html-version