Ministeren bedes kommentere problemstillingerne omtalt i henvendelse af 17. maj 2005 fra Finn Møller, Vejle Kommune, jf. L 112 - bilag 17, og herunder bedes ministeren navnlig redegøre for:
- hvordan opkrævningen skal foregå fra 1. november 2005 til 1. januar 2007, både i forhold til det midlertidige opkrævningssystem og i forhold til håndteringen af opkrævningsopgaven i de sammenlagte kommuner?
- hvordan ministeren vil sørge for, at diverse love, herunder opkrævningsloven, forvaltningsloven og persondataloven, overholdes i overgangsperioden, hvis de kompetente personer overflyttes til staten fra 1. november 2005, mens de nye storkommuner først kan opbygge et samlet sekretariat fra 1. januar 2007?
- om Datatilsynet har godkendt fremgangsmåden for overgangsperioden?
Spørgsmålet bedes besvaret inden 2. behandlingen.
Dato: 18-05-2005
Status: Endeligt besvaret