L 112 - spørgsmål 1
|
Spm. om at redegøre for, hvordan forslaget tager højde for at sikre, at socialt svage personer ikke kommer i alvorlige problemer i et statsligt indkrævningssystem, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvor mange personaleressourcer ministeren forventer, der kan spares ved at anvende det i lovforslaget foreslåede maskinelle inddrivelsessystem, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorfor ministeren ikke har overvejet en model, hvor inddrivelsesopgaven deles, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvor mange medarbejdere der skal fratræde ved naturlig afgang, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvor mange borgere ministeren forventer, der møder op i Landsskatteretten for at forsvare deres personlige klage, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 6
|
Spm. om at yde teknisk bistand til et ændringsforslag, der laver en delt inkasso af kommunale fordringer, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 7
|
Spm. om at bekræfte, at man med lovforslaget fremover ikke kan foretage lønindeholdelse hos kontanthjælpsmodtagere, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 8
|
Spm. om reglerne om klagefrist på tre måneder fra der er truffet afgørelse, at man ikke kan klage over en løbende lønindeholdelse mere end tre måneder efter, at lønindeholdelsen er iværksat, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 9
|
Spm. om, at når man vælger at opretholde fogedretterne for udlæg, hvorfor er det ikke mere effektivt også at lade klager over lønindeholdelse gå til fogedretterne frem for til Landsskatteretten, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 10
|
Spm. om begrundelsen for, at klageadgangen bliver til Landsskatteretten i stedet for til fogedretterne som foreslået af Foreningen af Pantefogeder, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 11
|
Spm. om, hvor mange klagesager man forventer at få til henholdsvis Landsskatteretten, Landsretten og Højesteret, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 12
|
Spm. om, hvor mange ekstra ressourcer man forventer at tilføre Landsskatteretten, landsretterne og Højesteret til behandling af klagesager, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 13
|
Spm. om det er ministerens opfattelse, at borgerne vil opleve lovforslagets centralisering af klageadgangen til Landsskatteretten som en serviceforbedring og en forbedring af deres retssikkerhed, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 14
|
Spm. om, hvilke form- og indholdskrav man fremover vil stille til klage vedrørende gældsforhold fra borgere, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 15
|
Spm. om, hvorledes den konkrete overflytning af ressourcer fra ToldSkat til Landsskatteretten kommer til at foregå, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 16
|
Spm. om restanceinddrivelsesmyndigheden skal sikre sig, at det juridiske grundlag for fordringen er korrekt, før den skrider til inddrivelse, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 17
|
Spm. om, hvad baggrunden er for, at man ikke skal kunne få omkostningsgodtgørelse ved klagesager om inddrivelse, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 18
|
Spm. om ministeren vil afskaffe gældsfængsel, således at man ikke længere har mulighed for afsoning af børnebidragsrestancer, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 19
|
Spm. om, hvor en flygtning eller indvandrer, der har en skatterestance og som ikke kan det danske sprog, skal henvende sig, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 20
|
Spm. om, hvordan en borger, der ikke kan forstå det danske sprog skal kommen i kontakt med inddrivelsesmyndigheden, der ofte ligger meget langt væk, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 21
|
Spm. om, hvordan Forvaltningslovens bestemmelser om tolkebistand skal kunne overholdes, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 22
|
Spm. om, hvordan ældre og svagelige mennesker som har skatterestancer skal kunne komme i personlig kontakt med den statslige opkrævnings/inddrivelsescentrene, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 23
|
Spm. om, hvem der skal betale for tabt arbejdsfortjeneste og dyr transport til skatte/inddrivelsescentrene, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 24
|
Spm. om, hvordan små selvstændige erhvervsdrivende skal kunne komme i personlig kontakt med skatte/inddrivelsescentrene uden at miste mange arbejdstimer, til skatteministeren
|
L 112 - spørgsmål 25
|
Spm. om, det er korrekt opfattet, at det i mange tilfælde bliver billigere for en borger ikke at give møde ved den statslige inddrivelsesmyndighed, til skatteministeren
|