Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2004-05 (2. samling)

Spørgsmål 83

I Aktstykke 200 af 2. september 2004 (folketingsåret 2003-2004) afsattes 12 mio. kr. til projektering af 1. etape og tilslutningsanlægget til MR3. Fire dage senere den 6. september 2004 blev Model2 præsenteret for ministeren. Politiske udtalelser den 28. november 2004 af bl.a. Peter Skaarup og Klaus Hækkerup og senere Martin Lidegaard viste, at tilslutningen til Lovforslagets projekt var bortfaldet eller i hvert fald tvivlsom. I den forbindelse bedes ministeren oplyse, hvor mange af de 12 mio. kr., der var brugt den 28. november 2004 (ca. 3 mdr. efter) og hvor mange af de 12 mio. kr., der er brugt i dag (ca. 7 mdr. efter). Desuden bedes ministeren oplyse, hvorfor ministeren ikke standsede projekteringen, da tilslutningen til projektet var bortfaldet - eller i hvert fald tvivlsom.
Dato: 12-04-2005
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 25-04-2005
Modtaget: 26-04-2005
Omdelt: 26-04-2005

TRU alm. del - svar på spm. 83, fra transport- og energiministeren

TRU spg 83 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 12-04-2005
Modtaget: 12-04-2005
Omdelt: 12-04-2005

Spm. om, hvorfor ministeren ikke standsede projekteringen, da tilslutningen til projektet (1. etape af Frederikssundmotorvejen) var tvivlsom, til transport- og energiministeren