Sundhedsudvalget (SUU) Alm. del

Samling: 2004-05 (2. samling)

Spørgsmål 74

Gør det indtryk på ministeren, at en mangeårig brugerrepræsentant i både Patientklagenævnet og Patientskadeankenævnet samt en kontorchef i Patientforsikringen samstemmende - jf. vedlagte artikel i Berlingske Tidende den 3. april 2005: "Patienter tør ikke klage over sygehuset" - påpeger, at et stort antal klager formentlig aldrig når frem, blandt andet på grund af patienters manglende viden om klagemuligheder og manglende evne til at formulere en klage? Hvad vil ministeren i givet fald gøre for at sikre, at alle borgere uanset forudsætninger reelt kan gøre brug af de rettigheder, som Folketinget gennem lovgivningen har stillet til rådighed for dem?
Dato: 25-04-2005
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 19-05-2005
Modtaget: 19-05-2005
Omdelt: 20-05-2005

SUU alm. del - svar på spm. 74, fra indenrigs- og sundhedsministeren

s74.almdel (pdf-version)
Html-version
følgebrev.74 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-04-2005
Modtaget: 25-04-2005
Omdelt: 25-04-2005

Spm. om kommentar til artikel fra Berlingske Tidende den 3/4-05 "Patienter tør ikke klage over sygehuset", til indenrigs- og sundhedsministeren

Spm. om kommentar til artikel fra Berlingske Tidende den 3/4-05 "Patienter tør ikke klage over sygehuset", til indenrigs- og sundhedsministeren (pdf-version)
Html-version