L 20 Forslag til lov om ændring af lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v.

(Offentliggørelse af gennemførelses- og beskæftigelsesprocenter m.v.).

Af: Undervisningsminister Ulla Tørnæs (V)
Udvalg: Uddannelsesudvalget
Samling: 2004-05 (1. samling)
Status: Bortfaldet

Spørgsmål 17

Det fremgår af lovforslagets almindelige bemærkninger, at de foreslåede oplysninger om fuldførelsestid, fuldførelsesfrekvens, frafald og overgangsfrekvens til anden uddannelse eller beskæftigelse især vil ”være relevante for de erhvervsrettede uddannelser”. Vil ministeren redegøre for, hvordan disse oplysninger lader sig tilvejebringe under hensyntagen til, at erhvervsuddannelserne er vekseluddannelser, der for størstedelens vedkommende består af praktiktid i en virksomhed, og som tilmed efter Reform 2000 i vidt omfang er individualiserede efter den enkelte elevs behov og evner; hvortil kommer, at en række uddannelser kun gennemføres på en enkelt eller ganske få skoler i landet?
Dato: 05-11-2004
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 17-12-2004
Modtaget: 17-12-2004
Omdelt: 20-12-2004

UDU L 20 - svar på spørgsmål 17, fra undervisningsministeren

Svar lovfors_13-11-2004_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 05-11-2004
Modtaget: 05-11-2004
Omdelt: 05-11-2004

Spm. om redegørelse for, hvordan oplysninger om bl.a. fuldførelsestid, fuldførelsesfrekvens, frafald m.v. lader sig tilvejebringe under hensyntagen til, at erhvervsuddannelserne er vekseluddannelser, der for størstedelens vedkommende består af praktiktid i en virksomhed, og som tilmed efter Reform 2000 i vidt omfang er individualiserede efter den enkelte elevs behov og evner, til undervisningsministeren

Spm. om redegørelse for, hvordan oplysninger om bl.a. fuldførelsestid, fuldførelsesfrekvens, frafald m.v. lader sig tilvejebringe under hensyntagen til, at erhvervsuddannelserne er vekseluddannelser, der for størstedelens vedkommende består af praktiktid i en virksomhed, og som tilmed efter Reform 2000 i vidt omfang er individualiserede efter den enkelte elevs behov og evner, til undervisningsministeren (pdf-version)
Html-version