Tak for det, og tak for spørgsmålet og drøftelsen heraf, som jeg synes er god og reel. Jeg har det mål at fjerne så mange regler og love på mit område som overhovedet muligt og at mindske så meget bureaukrati og bøvl for virksomheder som overhovedet muligt. Derfor har jeg også sat gang i et oprydningsarbejde i Transportministeriet, som betyder, at vi fjerner næsten 40 pct. af al lovgivning på området, en lang række cirkulæreskrivelser m.m. Det er klart, at man altid kan tage et enkelt tiltag ud og prøve at diskutere det, men jeg går ud fra, at Danmarksdemokraterne er enige i, at det er en god idé med det princip, at vi skal fjerne overflødig lovgivning.
Hvad er formålet så med de her varebilstilladelser? Der står i loven, at formålet er at hindre sort arbejde, illegal arbejdskraft og socialt bedrageri. Mig bekendt har vi inddraget nul varebilstilladelser på grund af sort arbejde, illegal arbejdskraft, socialt bedrageri eller andet, og derfor har loven ikke den effekt, som man måske havde forestillet sig, i forhold til at det her var et mirakelmiddel til at bringe mere orden i en branche.
Vi har 350.000 varebiler, der kører rundt i Danmark. Under 5 pct. af dem stiller man i lovgivningen i dag krav om skal have en varebilstilladelse. Derfor kan jeg godt over for spørgeren løfte sløret for, at hvis man ønsker at lave sort arbejde, at hvis man ønsker at lave socialt bedrageri, og at hvis man ønsker at lave kriminalitet, hvilket der skal slås ned på, så begynder man jo ikke at søge en varebilstilladelse for så derefter at bruge den til de her formål. Altså, der er som sagt 350.000 varebiler, så det ville jo ikke give mening. Det er også derfor, ordningen er overflødig og jeg derfor foreslår at afskaffe den.