Betænkning afgivet af Skatteudvalget
den 25. april 2024
1. Ændringsforslag
Skatteministeren har stillet 17
ændringsforslag til lovforslaget.
2. Indstillinger
Et flertal i
udvalget (udvalget med undtagelse af SF) indstiller lovforslaget
til vedtagelse med de stillede
ændringsforslag.
Et mindretal i
udvalget (SF) indstiller lovforslaget til vedtagelse med de stillede
ændringsforslag nr. 1-11 og 13-17.
Siumut, Inuit Ataqatigiit,
Sambandsflokkurin og Javnaðarflokkurin havde ved
betænkningsafgivelsen ikke medlemmer i udvalget og dermed
ikke adgang til at komme med indstillinger eller politiske
bemærkninger i betænkningen.
En oversigt over Folketingets
sammensætning er optrykt i betænkningen.
3. Ændringsforslag med
bemærkninger
Ændringsforslag
Til titlen
Af skatteministeren,
tiltrådt af udvalget:
1) I
undertitlen ændres
»matchfixing« til: »aftalt spil«.
[Sproglig justering af
undertitlen]
Til § 1
2) I
den under nr. 6 foreslåede § 12 ændres i stk. 3 »Databeskyttelsesforordningens
artikel 13, 14 og 15« til: »Artikel 13-15 i
Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27.
april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af
sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv
95/46/EF (databeskyttelsesforordningen)«.
[Korrektion af henvisning til
EU-retten]
3) I
det under nr. 15 foreslåede § 29, stk. 3, indsættes efter
»udbyde«: »og arrangere«.
[Sprogbrug ensrettes med § 29,
stk. 1]
4) I
den under nr. 17 foreslåede § 32 a ændres i stk. 2 »en ansøger« til:
»ansøgeren«.
[Sproglig korrektion]
5) I
den under nr. 17 foreslåede § 32 c ændres i stk. 2 »Tilladelse skal ikke
gives« til: »Tilladelse gives ikke«.
[Sproglig korrektion]
6) I
den under nr. 22 foreslåede § 42 ændres i stk. 2, 1. pkt., »tilladelse til at
udbyde både væddemål og drift af
onlinekasino« til: »tilladelse til udbud af både
væddemål, jf. § 11, og drift af onlinekasino, jf.
§ 18,«.
[Sprogbrug og henvisninger i §
42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1]
7) I
den under nr. 22 foreslåede § 42 indsættes i stk. 5 efter 1. pkt. som nyt punktum:
»Gebyret skal indbetales senest samtidig med
indgivelse af ansøgningen.«
[Gebyret for en
omsætningsbegrænset tilladelse til væddemål
skal indbetales senest samtidig med indgivelsen af
ansøgningen]
8) I
den under nr. 22 foreslåede § 42 a ændres i stk. 1, 1. pkt., »tilladelse til en
spilleverandør« til: »tilladelse som
spilleverandør«.
[Sproglig justering]
9) I
den under nr. 23 foreslåede § 42 ændres i stk. 2, 1. pkt., »tilladelse til at
udbyde både væddemål og drift af
onlinekasino« til: »tilladelse til udbud af både
væddemål, jf. § 11, og drift af onlinekasino, jf.
§ 18,«.
[Sprogbrug og henvisninger i §
42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1]
10) I
den under nr. 23 foreslåede § 42 indsættes i stk. 5 efter 1. pkt. som nyt punktum:
»Gebyret skal indbetales senest samtidig med
indgivelse af ansøgningen.«
[Gebyret for en
omsætningsbegrænset tilladelse til væddemål
skal indbetales senest samtidig med indgivelsen af
ansøgningen]
11) I
den under nr. 23 foreslåede § 42 a ændres i stk. 1, 1. pkt., »tilladelse til en
spilleverandør« til: »tilladelse som
spilleverandør«.
[Sproglig justering]
Af skatteministeren,
tiltrådt af et flertal (udvalget
med undtagelse af SF):
12)
Den under nr. 23 foreslåede § 42 g affattes således:
Ȥ 42 g. For tilladelser
til opstilling og drift af gevinstgivende spilleautomater, jf.
§ 19, stk. 1, betales et årligt gebyr afhængigt af
tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige
spilleindtægt, jf. § 12 i lov om afgifter af spil, til
spillemyndigheden. Gebyret skal betales, senest 1 måned efter
at tilladelsen har fået virkning, og efterfølgende
årligt inden udgangen af januar måned efter
følgende skala:
Spilleindtægtens
størrelse | Gebyr (2010-niveau) | Under 100.000 kr. | 1.300 kr. | 100.000 kr. indtil 250.000 kr. | 2.100 kr. | 250.000 kr. indtil 500.000 kr. | 5.200 kr. | 500.000 kr. indtil 1.000.000 kr. | 10.400 kr. | 1.000.000 kr. indtil 2.500.000 kr. | 24.800 kr. | 2.500.000 kr. indtil 5.000.000 kr. | 44.900 kr. | 5.000.000 kr. indtil 10.000.000 kr. | 88.900 kr. | 10.000.000 kr. indtil 15.000.000 kr. | 123.000 kr. | 15.000.000 kr. indtil 20.000.000 kr. | 158.700 kr. | 20.000.000 kr. indtil 25.000.000 kr. | 241.900 kr. | 25.000.000 kr. indtil 35.000.000 kr. | 325.200 kr. | 35.000.000 kr. indtil 50.000.000 kr. | 499.700 kr. | 50.000.000 kr. indtil 75.000.000 kr. | 674.100 kr. | 75.0000.000 kr. indtil 100.000.000
kr. | 880.300 kr. | 100.000.000 kr. indtil 125.000.000
kr. | 1.100.300 kr. | 125.000.000 kr. indtil 250.000.000
kr. | 2.220.500 kr. | 250.000.000 kr. indtil 375.000.000
kr. | 3.330.700 kr. | 375.000.000 kr. og derover | 4.361.700 kr. |
|
« |
[Skalaen for gebyret for
gevinstgivende spilleautomater, der betales årligt
afhængigt af tilladelsesindehaverens årlige
afgiftspligtige spilleindtægt, ændres]
Af skatteministeren,
tiltrådt af udvalget:
13) I
den under nr. 24 foreslåede
ændring af § 43, stk. 1, 1.
pkt., ændres »tilsynsmyndighed for« til:
»tilsynsmyndighed for,«.
[Sproglig korrektion]
14) I
den under nr. 27 foreslåede
ændring af § 43, stk. 2, der
bliver stk. 3, ændres »tilsynsområde« til:
»tilsynsområde,«.
[Sproglig korrektion]
15) I
den under nr. 39 foreslåede § 49 a ændres i stk. 2, 1. pkt., »med denne lov«
til: »med afgørelsen«.
[Sproglig justering]
16) I
den under nr. 44 foreslåede § 54 a indsættes i stk. 2, 1. pkt., efter »§ 49 a,
stk. 1,«: »vedrørende forhold,«.
[Sproglig justering for at
tydeliggøre, at det er forholdene og ikke påbuddet,
der skal bringes i orden straks]
17) I
den under nr. 44 foreslåede § 54 a udgår i stk. 3, 1. pkt., »mundtlige«.
[Sproglig justering for at
tydeliggøre, at en klage over et mundtligt påbud, der
efterfølgende meddeles skriftligt, ikke har opsættende
virkning]
Bemærkninger
Til nr. 1
Det fremgår af lovforslagets
undertitel, at lovforslaget omhandler »Styrket indsats mod
matchfixing, forbedrede sanktionsmuligheder, hjemmel til
øget databehandling, ændrede gebyrer for
spilleautomater og diverse justeringer af
spilområdet«.
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »matchfixing« til »aftalt
spil«.
Ordet matchfixing har været brugt i
forbindelse med den politiske aftale, der ligger til grund for
lovforslaget, og har derfor fremgået af undertitlen, men da
lovteksten bruger »aftalt spil«, ændres ordet i
undertitlen hertil.
Der er tale om en sproglig justering, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 2
Det
foreslås i lovforslagets § 1, nr. 6, at der i lov om
spil indsættes to nye bestemmelser, §§ 12 og 12 a.
Som § 12, stk. 3, foreslås det at indsætte:
»Stk. 3. Databeskyttelsesforordningens artikel 13-15 finder
ikke anvendelse på spillemyndighedens og
tilladelsesindehavers behandling af personoplysninger, når
oplysningerne er videregivet i henhold til stk. 1 og 4 og
oplysningerne behandles med henblik på forebyggelse og
bekæmpelse af aftalt spil.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »Databeskyttelsesforordningens artikel
13-15« til »Artikel 13-15 i Europa-Parlamentets og
Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om
beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af
personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger
og om ophævelse af direktiv 95/46/EF
(databeskyttelsesforordningen)«.
Der er tale om en korrektion
(præcisering) af henvisningen til EU-retten, og der er
således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 3
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 15, at der i lov om spil indsættes som § 29, stk.
3: »Stk. 3. Tilladelsesindehaveren skal straks informere
spillemyndigheden, hvis der sker væsentlige ændringer
af de forudsætninger, hvorunder en tilladelse til at udbyde
spil er givet.«
Med ændringsforslaget foreslås
det, at der i det foreslåede § 29, stk. 3, efter
»udbyde« indsættes »og arrangere«,
så sprogbrug ensrettes med § 29, stk. 1. Dermed
fremstår sprogbrugen ens i hele bestemmelsen. Ensretningen
har ikke nogen indholdsmæssig betydning for forslaget.
Til nr. 4
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 17, at der i lov om spil indsættes et nyt kapitel 4 a
med bestemmelserne §§ 32 a-32 c. I § 32 a, stk. 2,
foreslås: »Tilladelse som spilleverandør kan
gives til selskaber m.v. (juridiske personer), der ikke er
etableret her i landet eller i et andet EU- eller EØS-land,
såfremt en ansøger har udpeget en godkendt
repræsentant, jf. § 30.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »en ansøger« til
»ansøgeren«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 5
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 17, at der i lov om spil indsættes et nyt kapitel 4 a
med bestemmelserne §§ 32 a-32 c. I § 32 c, stk. 2,
foreslås: »Tilladelse skal ikke gives, hvis
ansøgeren, reelle ejere, medlemmer af direktion eller
bestyrelse eller andre, der kan øve en bestemmende
indflydelse på virksomhedens drift, har udvist en sådan
adfærd, at der er grund til at antage, at virksomheden ikke
vil blive drevet på forsvarlig måde.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »Tilladelse skal ikke gives« til
»Tilladelse gives ikke«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 6
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i lov om spil ophæves,
og i stedet indsættes §§ 42-42 f. I § 42, stk.
2, 1. pkt., foreslås: »For indgivelse af
ansøgning om tilladelse til at udbyde både
væddemål og drift af onlinekasino skal ansøgeren
betale et samlet gebyr på 350.000 kr. (2010-niveau) til
spillemyndigheden, jf. dog stk. 4-6.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »tilladelse til at udbyde både
væddemål og drift af onlinekasino« til
»tilladelse til udbud af både væddemål, jf.
§ 11, og drift af onlinekasino, jf. § 18,«.
Der er tale om, at sprogbrug og
henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1,
og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssige
ændringer med ændringsforslaget.
Til nr. 7
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i lov om spil ophæves,
og i stedet indsættes §§ 42-42 f. I § 42, stk.
5, foreslås: »For tilladelser af maksimalt 1 års
varighed udstedt til udbud af væddemål, jf. § 11,
stk. 4, hvor spilleomsætningen ikke må overstige
5.000.000 kr., og tilbagebetalingsprocenten ikke må overstige
20 pct., betales et gebyr på 50.000 kr. (2010-niveau) til
spillemyndigheden til dækning af de samlede omkostninger ved
behandling af ansøgningen, udstedelse af tilladelse og
tilsyn med tilladelsesindehaveren. Afvises ansøgningen,
eller gives der afslag på ansøgningen, tilbagebetales
25.000 kr. (2010-niveau) til ansøgeren.«
Med ændringsforslaget foreslås
det, at der efter 1. pkt. indsættes: »Gebyret skal
indbetales senest samtidig med indgivelse af
ansøgningen.«
Bestemmelsen omhandler
omsætningsbegrænsede tilladelser til
væddemål. Indbetalingen af gebyret for
omsætningsbegrænsende tilladelser er den samme som ved
indtægtsbegrænsede tilladelser, som fremgår af
§ 42, stk. 4 og 6. Den pågældende sætning om
gebyrets indbetaling er dog ved en fejl ikke indsat i § 42,
stk. 5. Bestemmelsen findes også i den gældende §
42, stk. 5, og gebyret forudsættes i praksis indbetalt senest
samtidig med indgivelse af ansøgningen. Der er derfor ikke
tale om materiel ændring af retstilstanden, men en ensretning
af opbygningen af bestemmelserne om indtægtsbegrænsede
og omsætningsbegrænsede tilladelser.
Til nr. 8
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 22, at §§ 42 og 42 a i lov om spil ophæves,
og i stedet indsættes §§ 42-42 f. I § 42 a,
stk. 1, foreslås: »For indgivelse af ansøgning
om tilladelse til en spilleverandør, jf. § 24 a, skal
ansøgeren betale et gebyr på 49.200 kr. (2010-niveau)
til spillemyndigheden. Gebyret skal betales samtidig med indgivelse
af ansøgningen.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »tilladelse til en
spilleverandør« til »tilladelse som
spilleverandør«.
Der er tale om en sproglig justering, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 9
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og
i stedet indsættes §§ 42-42 g. I § 42, stk. 2,
1. pkt., foreslås: »For indgivelse af ansøgning
om tilladelse til at udbyde både væddemål og
drift af onlinekasino skal ansøgeren betale et samlet gebyr
på 350.000 kr. (2010-niveau) til spillemyndigheden, jf. dog
stk. 4-6«.
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »tilladelse til at udbyde både
væddemål og drift af onlinekasino« til
»tilladelse til udbud af både væddemål, jf.
§ 11, og drift af onlinekasino, jf. § 18,«.
Der er tale om, at sprogbrug og
henvisninger i § 42, stk. 2, ensrettes med § 42, stk. 1,
og der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssige
ændringer med ændringsforslaget.
Til nr. 10
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og
i stedet indsættes §§ 42-42 g. I § 42, stk. 5,
foreslås: »For tilladelser af maksimalt 1 års
varighed udstedt til udbud af væddemål, jf. § 11,
stk. 4, hvor spilleomsætningen ikke må overstige
5.000.000 kr. og tilbagebetalingsprocenten ikke må overstige
20 pct., betales et gebyr på 50.000 kr. (2010-niveau) til
spillemyndigheden til dækning af de samlede omkostninger ved
behandling af ansøgningen, udstedelse af tilladelse og
tilsyn med tilladelsesindehaveren. Afvises ansøgningen,
eller gives der afslag på ansøgningen, tilbagebetales
25.000 kr. (2010-niveau) til ansøger.«
Med ændringsforslaget foreslås
det, at der efter 1. pkt. indsættes: »Gebyret skal
indbetales senest samtidig med indgivelse af
ansøgningen.«
Bestemmelsen omhandler
omsætningsbegrænsede tilladelser til
væddemål. Indbetalingen af gebyret for
omsætningsbegrænsende tilladelser er den samme som ved
indtægtsbegrænsede tilladelser, som fremgår af
§ 42, stk. 4 og 6. Den pågældende sætning om
gebyrets indbetaling er dog ved en fejl ikke indsat i § 42,
stk. 5. Bestemmelsen findes også i den gældende §
42, stk. 5, og gebyret forudsættes i praksis indbetalt senest
samtidig med indgivelse af ansøgningen. Der er derfor ikke
tale om materiel ændring af retstilstanden, men en ensretning
af opbygningen af bestemmelserne om indtægtsbegrænsede
og omsætningsbegrænsede tilladelser.
Til nr. 11
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og
i stedet indsættes §§ 42-42 g. I § 42 a, stk.
1, foreslås: »For indgivelse af ansøgning om
tilladelse til en spilleverandør, jf. § 24 a, skal
ansøgeren betale et gebyr på 49.200 kr. (2010-niveau)
til spillemyndigheden. Gebyret skal betales samtidig med indgivelse
af ansøgningen.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »tilladelse til en
spilleverandør« til »tilladelse som
spilleverandør«.
Der er tale om en sproglig justering, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 12
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 23, at §§ 42-42 f i lov om spil ophæves, og
i stedet indsættes §§ 42-42 g. Det foreslås i
§ 42 g, at der for gevinstgivende spilleautomater betales et
årligt gebyr afhængigt af tilladelsesindehaverens
årlige afgiftspligtige spilleindtægt efter en
skala.
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre skalaen for gebyret for gevinstgivende
spilleautomater, der betales årligt afhængigt af
tilladelsesindehaverens årlige afgiftspligtige
spilleindtægt.
Skalaen ændres for at indføre
flere trin. Med ændringen af skalaen fra 13 til 18 trin
bliver intervallet for nogle af trinnene mindre i forhold til
skalaen som foreslået i lovforslaget, og dermed bliver
forskellen på det gebyr, der skal betales, også mindre.
Ændringen af skalaen ændrer marginalt de samlede
gebyrindtægter i forhold til skalaen som foreslået i
lovforslaget.
Til nr. 13
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 24, at i lov om spil § 43, stk. 1, 1. pkt.,
indsættes efter »betingelserne for tilladelsen«:
»og den lovgivning, som spillemyndigheden er tilsynsmyndighed
for efter spillemyndighedens nærmere anvisning
herom«.
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »tilsynsmyndighed for« til
»tilsynsmyndighed for,«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 14
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 27, at i lov om spil § 43, stk. 2, der bliver stk. 3,
ændres »lovens krav« til: »lovgivningen
på spillemyndighedens tilsynsområde efter
spillemyndighedens nærmere anvisninger herom«.
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »tilsynsområde« til
»tilsynsområde,«.
Der er tale om en sproglig korrektion, og
der er således ikke tilsigtet nogen indholdsmæssig
ændring med ændringsforslaget.
Til nr. 15
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 39, at i lov om spil indsættes som § 49, stk. 2,
1. pkt., »Afgørelser efter stk. 1 kan meddeles
mundtligt, hvis der er overhængende eller betydelig fare for,
at formålet med denne lov forspildes.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at ændre »med denne lov« til »med
afgørelsen«.
Der er tale om en sproglig justering. Det
mundtlige påbud skal give Spillemyndigheden adgang til at
skride til handling med det samme i tilsynssager, hvor
formålet med en efterfølgende meddelelse af et
skriftligt påbud ellers forspildes. Ordlyden foreslås
derfor ændret, så det er formålet med
afgørelsen om et påbud, der ville blive forspildt,
hvis påbuddet skal meddeles efterfølgende
skriftligt.
Til nr. 16
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 44, at der i kapitel 10 i lov om spil indsættes §
54 a. I § 54 a, stk. 2, 1. pkt., foreslås det, at
»Klager over spillemyndighedens afgørelser om
påbud efter § 49 a, stk. 1, som skal bringes i orden
straks, har ikke opsættende virkning.«
Med ændringsforslaget foreslås
det, at der efter »§ 49 a, stk. 1,«
indsættes »vedrørende forhold«.
Der er tale om en sproglig justering for at
tydeliggøre, at det er forholdene og ikke påbuddet,
der skal bringes i orden straks, og der er således ikke
tilsigtet nogen indholdsmæssig ændring med
ændringsforslaget.
Til nr. 17
Det foreslås i lovforslagets §
1, nr. 44, at der i kapitel 10 i lov om spil indsættes §
54 a. I § 54 a, stk. 3, foreslås: »Klager over
spillemyndighedens mundtlige afgørelser truffet efter §
49 a, stk. 2, har ikke opsættende virkning. Landsskatteretten
eller skatteankeforvaltningen kan dog tillægge en klage
opsættende virkning, hvis særlige omstændigheder
taler derfor. Landsskatterettens afgørelse kan træffes
af en retsformand eller en kontorchef i skatteankeforvaltningen
efter bemyndigelse fra Landsskatterettens ledende
retsformand.«
Med ændringsforslaget foreslås
det at lade »mundtlige« udgå.
Der er tale om en sproglig justering for at
tydeliggøre, at en klage over et mundtligt påbud, der
efterfølgende meddeles skriftligt, ikke har opsættende
virkning.
Ændringen foreslås for at
gøre det klart, at en klage over et påbud, der
oprindelig er meddelt mundtligt, ikke har opsættende
virkning.
4. Udvalgsarbejdet
Lovforslaget blev fremsat den 31. januar
2024 og var til 1. behandling den 7. februar 2024. Lovforslaget
blev efter 1. behandling henvist til behandling i
Skatteudvalget.
Oversigt over lovforslagets
sagsforløb og dokumenter
Lovforslaget og dokumenterne i forbindelse
med udvalgsbehandlingen kan læses under lovforslaget på
Folketingets hjemmeside www.ft.dk.
Møder
Udvalget har behandlet lovforslaget i 4
møder.
Høringssvar
Et udkast til lovforslaget har inden
fremsættelsen været sendt i høring, og
Skatteministeriet sendte den 3. november 2023 dette udkast til
udvalget, jf. SAU alm. del - bilag 36. Den 30. januar 2024 sendte
skatteministeren høringssvarene og et høringsnotat
til udvalget.
Bilag
Under udvalgsarbejdet er der omdelt 12
bilag på lovforslaget.
Skriftlige henvendelser
Udvalget har under udvalgsarbejdet modtaget
1 skriftlig henvendelse om lovforslaget.
Deputationer
Udvalget har under udvalgsarbejdet modtaget
1 deputation, der mundtligt har redegjort for sin holdning til
lovforslaget.
Spørgsmål
Udvalget har under udvalgsarbejdet stillet
4 spørgsmål til skatteministeren til skriftlig
besvarelse, som ministeren har besvaret.
Anders Kronborg (S) Benny
Engelbrecht (S) Louise Mehnke (S) Jesper Petersen (S) fmd. Malte Larsen (S) Per Husted (S)
Simon Kollerup (S) Thomas Jensen (S) Thomas Skriver Jensen (S) Jan
E. Jørgensen (V) Kim Valentin (V) Torsten Schack Pedersen
(V) Hans Andersen (V) Mohammad Rona (M) Charlotte Bagge Hansen (M)
Hans Kristian Skibby (DD) Dennis Flydtkjær (DD) Steffen W.
Frølund (LA) Sólbjørg Jakobsen (LA) Rasmus
Jarlov (KF) Dina Raabjerg (KF) Lars-Christian Brask (LA) Peter
Kofod (DF) Sigurd Agersnap (SF) nfmd. Lisbeth Bech-Nielsen (SF) Carl
Valentin (SF) Pelle Dragsted (EL) Samira Nawa (RV) Christina
Olumeko (ALT)
Siumut, Inuit Ataqatigiit,
Sambandsflokkurin og Javnaðarflokkurin havde ikke medlemmer i
udvalget.
Socialdemokratiet (S) | 50 | |
Venstre, Danmarks Liberale Parti (V) | 22 | |
Danmarksdemokraterne - Inger Støjberg
(DD) | 16 | |
Socialistisk Folkeparti (SF) | 15 | |
Liberal Alliance (LA) | 15 | |
Moderaterne (M) | 14 | |
Det Konservative Folkeparti (KF) | 10 | |
Enhedslisten (EL) | 9 | |
Radikale Venstre (RV) | 7 | |
Dansk Folkeparti (DF) | 7 | |
Alternativet (ALT) | 5 | |
Siumut (SIU) | 1 | |
Inuit Ataqatigiit (IA) | 1 | |
Sambandsflokkurin (SP) | 1 | |
Javnaðarflokkurin (JF) | 1 | |
Uden for folketingsgrupperne (UFG) | 5 | |