Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 206

I lyset af at Sund & Bælt nu indfører strækningsbaseret fartkontrol på Storebæltsforbindelsen, som ifølge artiklen ”Sund & Bælt: ”Nu melder vi fartsyndere til politiet” bragt i MobilityTech den 6. feb. 2024 angiveligt allerede virker, bedes ministeren redegøre for, hvor meget CO2-udledningen fra motorvejstrafikken ville falde, hvis der blev indført tilsvarende strækningsbaseret fartkontrol på hele motorvejsnettet.
Dato: 07-02-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: verdensmålene
Dokumentdato: 22-02-2024
Modtaget: 22-02-2024
Omdelt: 22-02-2024

TRU alm. del - svar på MFU spm. 206 om, hvor meget CO2-udledningen fra motorvejstrafikken ville falde, hvis der blev indført strækningsbaseret fartkontrol på hele motorvejsnettet

Svar på TRU spm. 206 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-02-2024
Modtaget: 07-02-2024
Omdelt: 07-02-2024

MFU spm. om, hvor meget CO2-udledningen fra motorvejstrafikken ville falde, hvis der blev indført strækningsbaseret fartkontrol på hele motorvejsnettet

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version