Udvalget for Digitalisering og It (DIU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 113

Vil ministeren, eventuelt med bistand fra Kulturministeren, udarbejde en oversigt over, hvor stort det digitale annoncemarked er i Danmark, og hvor stor en andel Google, Meta, TikTok, LinkedIn og Amazon sidder på? Spørgsmålet skal ses i lyset af artiklen »Data er mere værd end olie« i Mandag Morgen den 9. august 2021, og er en opfølgning på svar på KUU alm. del – spm. 95 (2018-19).
Dato: 21-02-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: databeskyttelse og dataetik, offentlige data og datadeling

Endeligt svar

Dokumentdato: 14-03-2024
Modtaget: 14-03-2024
Omdelt: 14-03-2024

DIU alm. del - svar på spm. 113 om hvor stort det digitale annoncemarked er i Danmark, og hvor stor en andel Google, Meta, TikTok, LinkedIn og Amazon sidder på

DIU alm. del - svar på spm. 113 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 21-02-2024
Modtaget: 21-02-2024
Omdelt: 21-02-2024

Spm. om hvor stort det digitale annoncemarked er i Danmark, og hvor stor en andel Google, Meta, TikTok, LinkedIn og Amazon sidder på

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version