Fremsat den 19. december 2022 af kulturministeren (Jakob Engel-Schmidt)
Forslag
til
Lov om ændring af lov om radio- og
fjernsynsvirksomhed m.v.
(Ændring af beskikkelsesperiode for
DR's bestyrelse)
§ 1
I lov om radio- og fjernsynsvirksomhed m.v.,
jf. lovbekendtgørelse nr. 1350 af 4. september 2020, som
ændret ved lov nr. 2212 af 29. december 2020, foretages
følgende ændringer:
1. I
§ 16, stk. 1, 3. pkt.,
indsættes efter »partier«: »på
tidspunktet for udpegningen«.
2. I
§ 16 indsættes som stk.
7:
»Stk. 7.
Uanset stk. 5 forlænges beskikkelsesperioden for bestyrelsen,
som blev beskikket i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2022,
med yderligere 2 år.«
§ 2
Stk. 1. Loven
træder i kraft den 28. december 2022.
Stk. 2. Loven
ophæves den 31. december 2024.
Bemærkninger til lovforslaget
Almindelige bemærkninger
1. Indledning
2. Lovforslagets hovedpunkter
2.1. DR's bestyrelse
2.1.1. Gældende ret
2.1.2. Kulturministeriets overvejelser og den foreslåede
ordning
3. Økonomiske konsekvenser og implementeringskonsekvenser
for det offentlige
4. Økonomiske og administrative konsekvenser for
erhvervslivet m.v.
5. Administrative konsekvenser for borgerne
6. Klimamæssige konsekvenser
7. Miljø- og naturmæssige konsekvenser
8. Forholdet til EU-retten
9. Hørte myndigheder og organisationer m.v.
10. Sammenfattende skema
1. Indledning
Den daværende regering (Socialdemokratiet), Socialistisk
Folkeparti, Radikale Venstre, Enhedslisten, Frie Grønne,
Alternativet og Kristendemokraterne indgik den 21. maj 2022
"Medieaftale for 2022-2025: Den demokratiske samtale skal
styrkes".
I regeringsgrundlaget 'Ansvar for Danmark' fra december 2022
fremgår, at regeringen (Socialdemokratiet, Venstre og
Moderaterne) vil gennemføre medieaftalen. Dog vil regeringen
afsøge muligheden for at erstatte kulturbidraget med en
ordning, hvor udbyderne kan vælge mellem en forpligtelse til
at investere i dansksproget indhold eller betale en afgift - samt
foretage yderligere tilpasninger.
Af medieaftalen fremgår, at DR skal have en stærk og
uafhængig bestyrelse, som understøtter udviklingen af
DR som en moderne medievirksomhed. Det er hensigten at skabe de
bedste forudsætninger for et udvalgsarbejde, der
igangsættes med henblik på at fremlægge forslag
til en ny sammensætning af DR's bestyrelse, som både
sikrer faglige kompetencer, uafhængighed og en folkelig
forankring.
Lovforslaget har derfor til formål iht.
regeringsgrundlaget at gennemføre elementet fra
medieaftalen, der forlænger beskikkelsesperioden for DR's
nuværende bestyrelse for at understøtte det fremtidige
udvalgsarbejde, som skal sikre, at DR har en stærk og
uafhængig bestyrelse, der kan varetage det
ledelsesmæssige ansvar og uafhængigt af ejerne og
særinteresser understøtte udviklingen af DR som en
moderne medievirksomhed med folkelig forankring. Kulturministeren
vil derfor med dette forslag forlænge beskikkelsesperioden
for bestyrelsen, som blev beskikket i perioden 1. januar 2019 til
31. december 2022 således, der kan igangsættes et
udvalgsarbejde med henblik på at fremlægge forslag til
en ny udpegningsmodel for sammensætning af DR's bestyrelse,
der vil kunne bringes i anvendelse ved udpegning af DR's bestyrelse
for 2025.
Endelig kodificerer lovforslaget den hidtidig praksis, der har
været anlagt i forbindelse med udskiftninger af
bestyrelsesmedlemmer inden for den nuværende
beskikkelsesperiode. Med lovforslaget præciseres det, hvordan
"de seks største partier" skal forstås ved
udskiftninger af bestyrelsesmedlemmer inden for en
beskikkelsesperiode i det tilfælde, at Folketingets
sammensætning ændres under beskikkelsesperioden.
2. Lovforslagets hovedpunkter
2.1. DR's
bestyrelse
2.1.1. Gældende ret
§ 16 i radio- og fjernsynsloven regulerer udpegningen af
DR's bestyrelse. Det følger bl.a. af bestemmelsens stk. 1,
at DR ledes af en bestyrelse på 11 medlemmer, som beskikkes
af kulturministeren. Kulturministeren udpeger 3 medlemmer (herunder
formanden), og de fastansatte medarbejdere i DR udpeger 2 medlemmer
og 2 suppleanter herfor. Folketingets seks største partier
indstiller hver 2 kandidater, som kulturministeren og partierne i
fællesskab skal vælge imellem med henblik på
udpegning af de 6 resterende medlemmer. Kulturministeren beskikker
næstformanden blandt de 6 medlemmer, der er udpeget af
kulturministeren og partierne.
Af § 16, stk. 2, fremgår det, at bestyrelsen skal
søges sammensat, så den samlede bestyrelse
repræsenterer mediemæssig, kulturel,
ledelsesmæssig og erhvervsmæssig indsigt.
Det fremgår af § 16, stk. 5, at beskikkelserne til
DR's bestyrelse gælder for 4 år. Det fremgår
endvidere, at der alene én gang kan ske genbeskikkelse af
bestyrelsesmedlemmer, jf. stk. 1.
Endeligt fremgår det af § 16, stk. 6, at der i
tilfælde af udtræden fra bestyrelsen udpeges et nyt
medlem for den resterende del af beskikkelsesperioden.
Det er ikke specificeret i radio- og fjernsynsloven, eller i
lovens forarbejder, hvordan "de seks største partier", jf.
§ 16, stk. 1, skal forstås ved udskiftninger af
bestyrelsesmedlemmer inden for en beskikkelsesperiode i det
tilfælde, at Folketingets sammensætning ændres
under beskikkelsesperioden.
Imidlertid har der været anlagt en forståelse af
§ 16, stk. 1, som har bevirket, at de aktuelt seks
største partier i relation til mandatfordeling har
været inddraget ved udskiftning af de to
bestyrelsesmedlemmer, som har fundet sted inden for den
nuværende beskikkelsesperiode.
Denne praksis har været anvendt ved udskiftning af
bestyrelsesmedlemmer inden for beskikkelsesperioden i henholdsvis i
2019 og 2021.
Der er i den forbindelse skabt en praksis for, at retten til at
indstille en ny kandidat i tilfælde af et bestyrelsesmedlems
udtræden tilfalder det på tidspunktet for nyudpegningen
største parti i relation til mandatfordeling, som ikke
tidligere har indstillet en kandidat.
2.1.2. Kulturministeriets overvejelser og den foreslåede
ordning
De gældende regler er ikke tydelige omkring, hvordan
udskiftninger af bestyrelsen inden for beskikkelsesperioden
håndteres i en situation, hvor den aktuelle
sammensætning af Folketinget bevirker, at et af de partier,
der udpegede et medlem af bestyrelsen, ikke længere er blandt
de seks største.
Som følge af at det ikke er specificeret i radio- og
fjernsynsloven eller i lovens forarbejder, hvordan "de seks
største partier" skal forstås ved udskiftninger af
bestyrelsesmedlemmer inden for en beskikkelsesperiode i det
tilfælde, at Folketingets sammensætning ændres
under beskikkelsesperioden, vurderer Kulturministeriet, at en
præcisering af den hidtidige fortolkning af § 16, stk. 1
vil føre til øget klarhed.
Det er derfor formålet med den foreslåede
ændring, at det fortsat skal være praksis, at retten
til at indstille en ny kandidat i tilfælde af et
bestyrelsesmedlems udtræden tilfalder det på
tidspunktet for nyudpegningen største parti i relation til
mandatfordeling, som ikke tidligere har indstillet en kandidat.
På baggrund af "Medieaftale for 2022-2025" foreslås
det, at beskikkelsesperioden for den siddende bestyrelse i DR, som
er beskikket i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2022,
forlænges med yderligere 2 år således, at
bestyrelsens beskikkelsesperiode vil udløbe den 31. december
2024. Det er hensigten at skabe de bedste forudsætninger for
et udvalgsarbejde, der igangsættes med henblik på at
fremlægge forslag til en ny sammensætning af DR's
bestyrelse, som både sikrer faglige kompetencer,
uafhængighed og en folkelig forankring.
Det vurderes, at en forlængelse af den siddende
bestyrelses beskikkelsesperiode vil sikre den fornødne
kontinuitet i DR's øverste ledelse, indtil udvalgsarbejdet
er afsluttet. Det er hensigten, at der i 2024 vil kunne
fremsættes et lovforslag om en ændret
sammensætning og udpegningsmodel. Herved vil en ny
udpegningsmodel kunne bringes i anvendelse ved udpegning af DR's
bestyrelse for 2025. Det kommende udvalgsarbejde skal aflevere
anbefalinger, der kan lægges til grund for politiske
drøftelser af en fremtidig udpegningsmodel for DR's
bestyrelse.
Den siddende bestyrelse blev beskikket for 4 år fra den 1.
januar 2019. Bestyrelsens beskikkelse vil derfor, som reglerne er i
dag, udløbe den 31. december 2022. Derfor lægger
forslaget op til, at beskikkelsesperioden for den siddende
bestyrelse forlænges med 2 år. Forslaget
vedrørende denne ændring af radio- og fjernsynsloven
skal træde i kraft den 28. december 2022 således, at
forlængelsen af bestyrelsens beskikkelsesperiode finder
anvendelse, inden deres periode udløber den 31. december
2022. Den siddende bestyrelse vil, jf. lovens § 16, stk. 6,
fortsat have mulighed for at udtræde af DR's bestyrelse.
3. Økonomiske konsekvenser og
implementeringskonsekvenser for det offentlige
Lovforslaget har ikke økonomiske konsekvenser for det
offentlige.
4. Økonomiske og administrative konsekvenser for
erhvervslivet m.v.
Lovforslaget har ikke økonomiske konsekvenser for
erhvervslivet mv.
5. Administrative konsekvenser for borgerne
Lovforslaget har ikke administrative konsekvenser for
borgerne.
6. Klimamæssige konsekvenser
Lovforslaget har ikke klimamæssige konsekvenser.
7. Miljø- og naturmæssige
konsekvenser
Lovforslaget har ikke miljø- og naturmæssige
konsekvenser.
8. Forholdet
til EU-retten
Lovforslaget har ikke relation til EU-retten.
9. Hørte myndigheder og organisationer
m.v.
Kulturministeriet sendte den 1. juli 2022-18. august 2022 et
udkast til lovforslag om ændring af lov om radio- og
fjernsynsvirksomhed m.v. og lov om mediestøtte
(ændring af beskikkelsesperiode for DR's bestyrelse,
modernisering af Public Service-Puljen og ændringer i
mediestøtten) i offentlig høring. Ved fristens
udløb var der indkommet tre høringssvar vedr.
forlængelsen af DR's bestyrelse. Bemærkningerne gav
ikke anledning til at foretage ændringer i lovforslaget.
Følgende myndigheder og organisationer blev hørt:
24Nordjyske, 24syv, Advokatrådet, Aktionæren, Aller
Media, Alrow Media, Altibox Film og serier, Altinget.dk,
Antennesammenslutningen af 2012, Arbejderbevægelsens
Erhvervsråd, Arbejderen, Arbejdermuseet, Avisen.dk, Bauer
Media, BEAM Audio Agency, Berlingske, Berlingske Media, Bideo.dk -
digital dannelse og deltagelse, Billedbladet Play, Bispebjerg
Lokal-tv, Bladpuljens fordelingsudvalg, Blockbuster, Bonnier
Publications, Borch Teknik, Bornholms Tidende, Broadcast Partners,
BT, BTiTV, BumbleBee Productions, Børneavisen,
Børsen, Canal Digital Danmark A/S, Canal6000, Center for
Podcasting, Christiania TV, Cibicom, Computerworld, Copenhagen
Bombay, Copydan, DAGBLADET / Frederiksborg Amts Avis, Dagbladet
Holstebro-Struer-Lemvig, Dagbladet Information, Dagbladet
Ringkøbing-Skjern, Dagens Byggeri, Dagens Medicin, Danish
Dox, DanmarkC TV, Dansk BiblioteksCenter, Dansk Energi, Dansk
Erhverv, Dansk Filmskat, Dansk Folkeoplysnings Samråd, Dansk
Industri, Dansk IT, Dansk Journalistforbund (DJ), Dansk
Radioreklame, Dansk Student Tv Forening, Dansk Teater, Danske
Advokater, Danske Annoncører og Markedsførere (DAOM),
Danske Filminstruktører, Danske Handicaporganisationer,
Danske Mediedistributører, Danske Medier, Danske Regioner,
DanToto Racing Live, De Kulturhistoriske Museer i Holstebro, Den
Gamle By, Den Kristne Producentkomité, Den Uafhængige,
Den2radio, Der Nordschleswiger, Designmuseum Danmark, Det Centrale
Handicapråd, Det Danske Filminstitut (DFI), Det Grønne
Museum, Det Nordjyske Mediehus, DI Digital, DILEM (Danske
Idebaserede Lokale Elektroniske Medier), Discovery Networks
Danmark, DK4, dknyt Aps, DMJX, DR, Egmont, Ekstra Bladet,
Energimuseet, ENIGMA, Erhvervsstyrelsen, FAEM (Foreningen af
Arbejderbevægelsens Elektroniske Medievirksomheder), FBG
Mediehus, FDA (Forenede Danske Antenneanlæg), Filmcentralen,
Filmdistributørerne, Filmlounge, Filmmagasinet Ekko,
Filmperler, FilmStriben, Fiskeri-og Søfartsmuseet, Flensborg
Avis, Folkeuniversitetet, Forbrugerombudsmanden, Foreningen for
Platformsøkonomi i Danmark (FPD), Frederiksberg Lokal TV,
Frihedsbrevet, FTVS - Fællesrådet for tv-sendesamvirker
i Danmark, Fyens Amts Avis, Fyens Stiftidende, Føljeton,
Gammel Estrup, Global, Globalnyt, Good Company Pictures, Google
Danmark, Grakom, Gramex, Gyldendal, Heartbeats, Helsingør
Dagblad, Herning Folkeblad, Hi3G. Horsens Folkeblad, Hus forbi,
Høreforeningen, IFPI, Industrimuseet, Ingeniøren,
Version 2, InsideBusiness www.ib.dk, Institut for
menneskerettigheder, IT-Branchen, Danmarks Jernbanemuseum,
JP/Politikens Hus, Jydske Vestkysten, Jyllands-Posten, Jysk Fynske
Medier, Jyske Bank TV, Kanal 1 web-tv, Kanal Hovedstaden, Kanal 23,
Kirke & Medier, Kjerteminde Avis - www.kjavis.dk, KL
(Kommunernes Landsforening), KODA, Kommunen , Kreativitet &
Kommunikation, Kristeligt Dagblad, Kvindemuseet,
Landsorganisationen i Danmark (LO), LETTER, Licitationen -
Byggeriets Dagblad, Localeyes.tv, Lolland-Falsters Folketidende,
LæringsCentret, M/S Søfart, Magasinet F5, Mandag
Morgen, Mediascale, Medicinske Tidsskrifter, Mediehusene
Midtjylland, Mediehuset København, Medienævnet,
Medierådet for Børn og Unge, Medietrends, METV -
Mesopotamia TV, Midtjyllands Avis, Min Bio, Moesgaard Museum,
Monday Media, Monitormedier A/S, MTG (Modern Times Group),
Nationalmuseet, NB Medier, NENT (Nordic Entertainment Group),
Netavisen Pio, newsbreak.dk, NordenNu, Nordisk Film, Nordisk Film
TV, Nordiske Medier, Nordjyske Stiftstidende, Nordvestnyt,
Norkring, Norlys, NutAlone, Nye Medier, Odsgard A/S, Ophavsretligt
Forum, Organisationen Danske Museer, Podimo, Politiken, POV
International, Pressenævnet, Producentforeningen, Radio- og
tv-nævnet, Radio4, Rakkerpak, Randers Amtsavis,
Rigsrevisionen, Samarbejdsforum for danske Lytter- og
Seerorganisationer, SAML (Sammenslutningen af Medier i
Lokalsamfundet), Samrådet for Ophavsret, Samsø Posten,
SE/Stofa, SEISMO, Sendesamvirket i København, Sermitsiaq, SF
Anytime, Sjællandske Medier, Skive Folkeblad, SLRTV,
Sofarækken, Sport Live, STV Production A/S,
Sundhedsstyrelsen, TDC/Yousee, Tech Media, Teknologiens Mediehus,
Teleklagenævnet, Telenor, Telia Danmark, The Copenhagen Post,
The Crowd, Third Ear, TV 2 DANMARK A/S, TV 2/Bornholm, TV 2/FYN, TV
2/Lorry, TV 2/Nord, TV 2/Øst, TV 2/Østjylland, TV 3
A/S, TV Midt Vest, TV SYD, TV-Kalundborg.dk, Uafhængige
Scenekunstnere, UBOD, Udfordringen, Uptown TV, Vejle Amts
Folkeblad/ Fredericia Dagblad, Viasat, Viborg Stifts Folkeblad,
VICE, Vikingeskibsmuseet i Roskilde, WAOO, Watch Medier,
Weekendavisen, www.danwatch.dk, Yousee/nuuday, Zebrasport.dk,
Zetland, Økonomisk Ugebrev, Aabenraa Lokal TV (TV ALT),
Århus Stifttidende og Aarhus Universitetsforlag.
10. Sammenfattende skema
| Positive konsekvenser/mindreudgifter (hvis
ja, angiv omfang/Hvis nej, anfør »Ingen«) | Negative konsekvenser/merudgifter (hvis
ja, angiv omfang/Hvis nej, anfør »Ingen«) | Økonomiske konsekvenser for stat,
kommuner og regioner | Ingen | Ingen | Implementeringskonsekvenser for stat,
kommuner og regioner | Ingen | Ingen | Økonomiske konsekvenser for
erhvervslivet | Ingen | Ingen | Administrative konsekvenser for
erhvervslivet | Ingen | Ingen | Administrative konsekvenser for
borgerne | Ingen | Ingen | Klimamæssige konsekvenser | Ingen | Ingen | Miljø- og naturmæssige
konsekvenser | Ingen | Ingen | Forholdet til EU-retten | Ingen | Er i strid med de principper for
implementering af erhvervsrettet EU-regulering/ Går videre
end minimumskrav i EU-regulering (sæt X) | Ja | Nej X |
|
Bemærkninger til lovforslagets
enkelte bestemmelser
Til §
1
Til nr. 1
Det fremgår af § 16, stk. 1, i lov om radio- og
fjernsynsvirksomhed m.v., at DR ledes af en bestyrelse på 11
medlemmer, som beskikkes af kulturministeren. Kulturministeren
udpeger 3 medlemmer (herunder formanden), og de fastansatte
medarbejdere i DR udpeger 2 medlemmer og 2 suppleanter herfor.
Folketingets seks største partier indstiller hver 2
kandidater, som kulturministeren og partierne i fællesskab
skal vælge imellem med henblik på udpegning af de 6
resterende medlemmer. Kulturministeren beskikker
næstformanden blandt de 6 medlemmer, der er udpeget af
kulturministeren og partierne. For en nærmere beskrivelse af
gældende ret henvises til pkt. 2.1.2. i de almindelige
bemærkninger til lovforslaget.
På baggrund af den praksis, som har været anlagt i
forbindelse med to udskiftninger af medlemmer af DR's bestyrelse
inden for den nuværende beskikkelsesperiode, foreslås
§ 16, stk. 5, 1. pkt., ændret således, at det
tydeliggøres, at Folketingets seks største partier
på tidspunktet for udpegningen indstiller kandidater.
Det er hensigten at kodificere den praksis, der har været
anlagt i forbindelse med udskiftninger af to bestyrelsesmedlemmer
inden for den nuværende beskikkelsesperiode i henholdsvis
2019 og 2021. Hensigten med ændringen vil på denne
baggrund være, at retten til at indstille en ny kandidat i
tilfælde af et bestyrelsesmedlems udtræden vil tilfalde
det på tidspunktet for nyudpegningen største parti,
som ikke tidligere har indstillet en kandidat.
Til nr. 2
Det fremgår af § 16, stk. 5, i lov om radio og
fjernsynsvirksomhed, at beskikkelserne for DR's bestyrelse
gælder for 4 år, og at der alene kan ske
genbeskikkelser af bestyrelsesmedlemmer én gang.
Det foreslås at indføre et nyt stk. 7 i § 16,
der har til hensigt at forlænge beskikkelsesperioden for
bestyrelsen, som blev beskikket i perioden 1. januar 2019 til 31.
december 2022, med yderligere 2 år, uanset
begrænsningen der følger af § 16, stk. 5.
Den foreslåede ændring vil medføre, at den
siddende bestyrelse, som blev beskikket i perioden 1. januar 2019
til 31. december 2022, forlænges med yderligere 2 år,
så bestyrelsens beskikkelsesperiode vil udløbe den 31.
december 2024.
Forslaget vedrørende denne ændring af radio- og
fjernsynsloven skal træde i kraft den 28. december 2022
således, at forlængelsen af bestyrelsens
beskikkelsesperiode vil finde anvendelse inden deres periode
udløber den 31. december 2022. Den siddende bestyrelse vil,
jf. lovens § 16, stk. 6, fortsat have mulighed for at
udtræde af DR's bestyrelse.
Det er hensigten med den foreslåede ændring at skabe
de bedste forudsætninger for et udvalgsarbejde, der
igangsættes med henblik på at fremlægge forslag
til en ny sammensætning af DR's bestyrelse, som både
sikrer faglige kompetencer, uafhængighed og en folkelig
forankring. Det vurderes, at en forlængelse af den siddende
bestyrelses beskikkelsesperiode vil sikre den fornødne
kontinuitet i DR's øverste ledelse, indtil udvalgsarbejdet
er afsluttet. Herved vil en ny udpegningsmodel kunne bringes i
anvendelse ved udpegning af DR's bestyrelse for 2025. Der henvises
i øvrigt til pkt. 2.1.2 i lovforslagets almindelige
bemærkninger.
Til §
2
Det foreslås i stk. 1, at
loven skal træde i kraft den 28. december 2022. Med den
foreslåede bestemmelse vil reglerne om forlængelse af
beskikkelsesperioden for DR's bestyrelse, som blev beskikket i
perioden 1. januar 2019 til 31. december 2022, træde i kraft
inden beskikkelsesperioden for denne bestyrelse ellers ville
udløbe. Såfremt der udtræder genbeskikkede
medlemmer i perioden 31. december til 31. december 2024, vil det
være de aktuelt største partier i Folketinget, der
indstiller nye medlemmer.
Det foreslås i stk. 2, at
loven ophæves den 31. december 2024. Forslaget
indebærer, at de ændringer til § 16, stk. 1 og
stk. 7 i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed m.v., der
indføres med lovforslaget, automatisk ophæves
medmindre, Folketinget forinden beslutter at forlænge de
ændrede reglers gyldighedsperiode. Det forudsættes i
den forbindelse, at der forud for en eventuel videreførelse
af lovændringerne skal foretages en vurdering af omfanget af
lovens anvendelse og lovens effektivitet.
Bilag 1
Lovforslaget sammenholdt med gældende
lov
| | | | | § 1 I lov om radio- og fjernsynsvirksomhed
m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 1350 af 4. september 2020,
som ændret ved lov nr. 2212 af 29. december 2020, foretages
følgende ændringer: | § 16. DR
ledes af en bestyrelse på 11 medlemmer, som beskikkes af
kulturministeren. Kulturministeren udpeger 3 medlemmer (herunder
formanden), og de fastansatte medarbejdere i DR udpeger 2 medlemmer
og 2 suppleanter herfor. Folketingets seks største partier
indstiller hver 2 kandidater, som kulturministeren og partierne i
fællesskab skal vælge imellem med henblik på
udpegning af de 6 resterende medlemmer. Kulturministeren beskikker
næstformanden blandt de 6 medlemmer, der er udpeget af
kulturministeren og partierne. Stk. 2-4. --- Stk. 5. Beskikkelserne
gælder for 4 år. Der kan alene én gang ske
genbeskikkelse af bestyrelsesmedlemmer, jf. stk. 1. | | 1. I § 16, stk. 1, 3. pkt., indsættes
efter »partier«: »på tidspunktet for
udpegningen«. 2. I § 16 indsættes som stk. 7: »Stk. 7. Uanset stk. 5
forlænges beskikkelsesperioden for bestyrelsen, som blev
beskikket i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2022, med
yderligere 2 år.« |
|