Fremsat den 16. marts 2023 af Pia Kjærsgaard (DF),
Alex Ahrendtsen (DF), Mikkel Bjørn (DF),
Peter Kofod (DF), Morten Messerschmidt (DF),
Mette Thiesen (DF) og Nick Zimmermann (DF)
Forslag til folketingsbeslutning
om at begrænse indvandring fra muslimske
lande mest muligt
Folketinget pålægger regeringen at
fremkomme med en erklæring, som tilkendegiver, at regeringen
aktivt arbejder for at begrænse indvandringen fra muslimske
lande mest muligt, og at regeringen vil sikre større
hjemsendelse til disse lande. Regeringen forpligtes desuden til at
indkalde Folketingets partier til forhandlinger om indholdet af
erklæringen forud for offentliggørelsen af
erklæringen.
Bemærkninger til forslaget
Gennem mere end 70 år har Danmark
været udsat for indvandring, som har afstedkommet fatale
problemer for landet. Derfor er det af forslagsstillernes
opfattelse, at regeringen skal tage initiativ til at begrænse
indvandringen fra muslimske lande (personer fra Mellemøsten
bortset fra Israel, og fra Nordafrika, Tyrkiet og Pakistan) mest
muligt.
Ophold i Danmark skal kun gives til personer
fra disse lande, hvis det med sikkerhed strider imod Danmarks
internationale forpligtelser ikke at give sådanne personer
ophold. Forslagsstillerne ønsker ikke, at hensyn til
internationale konventioner skal have betydning, men anerkender
samtidig det flertal i Folketinget, der ønsker det, hvorfor
det er medtaget i nærværende beslutningsforslag.
Derudover skal den erklæring, som
regeringen med nærværende beslutningsforslag
pålægges at fremsætte, indeholde en
hensigtserklæring om hjemsendelse af flest mulige indvandrere
og flygtninge fra muslimske lande.
Indvandrere og deres efterkommere fra
muslimske lande udgør i dag knap 300.000 personer ud af
Danmarks samlede befolkning (»Hvor mange og hvem er
indvandrere i Danmark? «, integrationsbarometeret.dk). Det er
en andel, der med tiden vil vokse, som der kommer nye generationer
til. Derudover vil flere indvandrere muligvis også kunne
opnå familiesammenføring, hvilket vil øge
antallet yderligere. Derudover opgør Danmarks Statistik ikke
indvandrere som indvandrere i de tilfælde, hvor en af deres
forældre er født i Danmark og har opnået dansk
indfødsret, hvorfor det egentlige tal reelt er højere
og med tiden vil stige støt, i takt med flere bliver
født her og opnår indfødsret (»Detektor
forklarer: Forstå hvornår man er dansk i
statistikkerne«, www.dr.dk, 18. februar 2017).
Et særligt problem med den store andel
af indvandrere og efterkommere er, at de centrerer sig i
særlige geografiske områder omkring de større
byer, hvor de udgør en høj andel af den samlede
befolkning. I visse områder udgør indvandrere
således en uforholdsmæssig stor andel af befolkningen -
f.eks. i Brøndby Strand, der var det første
postnummer, hvor etniske danskere udgjorde mindre end halvdelen af
indbyggerne (»2660: Danmarks første postnummer med
etniske danskere i undertal«, www.dr.dk, 20. november 2016).
Det skaber naturligvis problemer med balancen og
sammenhængskraften i området.
Det er forslagsstillernes opfattelse, at
integrationen har fejlet og ført til udbredelsen af
parallelsamfund rundt om i landet, særlig i de større
byer. Her lever alt for mange folk med egne normer, regler og
værdigrundlag, som på for mange parametre adskiller sig
fra det resterende samfunds.
Der er historisk set intet, der tyder
på, at integrationen af folk fra disse lande vil lykkes.
Tværtimod forandrer de landet i en negativ retning og skaber
splittelse i befolkningen. Der er nærmest daglige
diskussioner om kønsopdelte svømmehaller,
undgåelse af håndtryk, tørklæder,
muslimske friskoler, halalslagtet mad, ulighed mellem
kønnene, minareter, stormoskéer, radikalisering,
social kontrol, lav uddannelse, bandekriminalitet, ghettoer, social
svindel, høj arbejdsløshed osv. Det er diskussioner
og hensyn, som blot fastholder disse folk i deres
parallelsamfund.
Ikkevestlige indvandrere er klart negativt
overrepræsenteret i en række statistikker ift. bl.a.
kriminalitet, offentlig forsørgelse og uddannelsesniveau
(»Indvandrere i Danmark 2022«, Danmarks Statistik,
2022). I stedet for at tydeliggøre, at disse mennesker er en
byrde for det danske samfund, debatterer vi igen og igen, hvorvidt
og hvordan vi som nation skal vise særlige hensyn til
indvandrerne.
Foruden de menneskelige,
værdimæssige og kulturelle problemer, indvandringen fra
muslimske lande afstedkommer, er der en massiv økonomisk
udfordring, som hvert år koster det danske samfund 31 mia.
kr. (»Indvandrere og efterkommere fra ikkevestlige lande
koster 31 milliarder kroner«, Udlændinge- og
Integrationsministeriet, 15. oktober 2021). Det er penge, som
forslagsstillerne meget hellere vil bruge på velfærd
til danskerne.
På baggrund af ovenstående
foreslås det, at regeringen tager initiativ til at indkalde
til forhandlinger med Folketingets partier for at sikre, at man
sammen kommer frem til en fælles erklæring om at
begrænse indvandringen fra muslimske lande mest muligt, og at
man samtidig vil hjemsende flest muligt fra disse lande. For der er
tale om en befolkningsgruppe, der aldrig rigtig har taget Danmark
til sig og ej heller har et reelt ønske om at gøre
det.
Det er forslagsstillernes opfattelse, at hvis
vi lader indvandringen fortsætte fra disse lande og ikke
hjemsender i større grad, ser vi ind i en fremtid med et
endnu mere voldsomt forandret Danmark, end vi allerede er vidner
til, og med problemer, som vi aldrig kommer til at kunne
håndtere, men som i stedet ødelægger landet.
Skriftlig fremsættelse
Pia
Kjærsgaard (DF):
Som ordfører for forslagsstillerne
tillader jeg mig herved at fremsætte:
Forslag til folketingsbeslutning om at
begrænse indvandring fra muslimske lande mest muligt.
(Beslutningsforslag nr. B 84)
Jeg henviser i øvrigt til de
bemærkninger, der ledsager forslaget, og anbefaler det til
Tingets velvillige behandling.