L 123 Forslag til lov om ændring af færdselsloven og lov om private fællesveje.

(Fjernelse af køretøjer, regulering af færdslen ved akutte hændelser, fastsættelse af en lavere hastighedsgrænse for et nærmere afgrænset område uden for tættere bebygget område, forbud mod standsning og parkering i skillerabat m.v. og vintervedligeholdelsesordninger på private fællesveje).

Af: Transportminister Trine Bramsen (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2021-22
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 9

Hvordan forholder ministeren sig til Rigspolitiets høringssvar (i den fornyede høring) om, at den i lovforslaget anvendte terminologi vedrørende definition på ”yderrabat” og ”skillerabat” er sprogligt svært tilgængelig for personer, der ikke har forudgående faglig indsigt på området? Og vil ministeren følge Rigspolitiets anbefaling om, at definitionerne illustreres med skitser eller billeder til at sikre forståelse og efterlevelse af reglerne for såvel borgere som myndigheder, f.eks. i en vejledning?
Dato: 15-03-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur
Dokumentdato: 23-03-2022
Modtaget: 23-03-2022
Omdelt: 23-03-2022

L 123 - svar på spm. 9 om Rigspolitiets høringssvar om, at definitionen i lovforslaget af ”yderrabat” og ”skillerabat” er sprogligt svært tilgængelig for personer uden faglig indsigt på området, fra transportministeren

Svar på TRU L 123 spm. 9 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-03-2022
Modtaget: 15-03-2022
Omdelt: 15-03-2022

Spm. om Rigspolitiets høringssvar om, at definitionen i lovforslaget af ”yderrabat” og ”skillerabat” er sprogligt svært tilgængelig for personer uden faglig indsigt på området, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version