L 157 Forslag til lov om ændring af lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v., lov om institutioner for erhvervsrettet uddannelse, lov om private institutioner for gymnasiale uddannelser og lov om de gymnasiale uddannelser.

(Kapacitetsfastsættelse og elevfordeling på de gymnasiale ungdomsuddannelser).

Af: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Udvalg: Børne- og Undervisningsudvalget
Samling: 2021-22
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 136

Kan ministeren i tabelform oplyse de beregningstekniske kapaciteter på afdelingsniveau og kommuneniveau, som ligger til grund for konsekvensberegningerne sammenholdt med den nuværende kapacitet samt størrelsen af ansøgningspopulationen som antages sammenholdt med den ansøgningspopulation som faktisk søgte gymnasiet?
Dato: 07-06-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-06-2022
Modtaget: 09-06-2022
Omdelt: 09-06-2022

L 157 - svar på MFU spm. 136 om de beregningstekniske kapaciteter på afdelingsniveau og kommuneniveau, fra børne- og undervisningsministeren

Bilag til spm. 136.docx (pdf-version)
Html-version
Svar på spm. 136 (pdf-version)
Html-version
Bilag til spm. 136- Metodenotat (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 07-06-2022
Modtaget: 07-06-2022
Omdelt: 07-06-2022

MFU spm. om de beregningstekniske kapaciteter på afdelingsniveau og kommuneniveau, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 417: MFU spm. om, hvad tallene angivet som Tilgang 2020 i bilaget til svar på BUU L 157 – spm. nr. 136 afspejler, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 418: MFU spm. om, hvorfor ministeriet hverken har anvendt bestandstal eller tælledagstal i beregningerne af de tekniske kapaciteter, der fremgår af svar BUU L 157 - spm. nr. 136, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 419: MFU spm. om, hvordan algoritmen virker ift. HF-klasser, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 420: MFU spm. om at tallene Tilgang 2020 i bilag til svar på BUU L 157 - spm 136 (Kapacitet, tilgang og ansøgere opgjort på afdeling og uddannelse) ikke nødvendigvis afspejler det faktiske elevtal, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 421: MFU spm. om den manglende tekniske overbooking vil betyde, at endnu flere elever skal afvises fra deres 1. prioritet på et populært, overansøgt gymnasium, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 422: MFU spm. om de kommende kapacitetsudmeldinger tager udgangspunkt i portioner af 28 elever, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 423: MFU spm. om afskaffelsen af den tekniske overbooking, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Spørgsmål 424: MFU spm. om tvangsfordelingsmodellen og den dertilhørende kapacitetsstyring, at der ikke indarbejdes teknisk overbooking i de beregningstekniske kapaciteter, til børne- og undervisningsministeren 12.09.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 418: MFU spm. om, hvorfor ministeriet hverken har anvendt bestandstal eller tælledagstal i beregningerne af de tekniske kapaciteter, der fremgår af svar BUU L 157 - spm. nr. 136, til børne- og undervisningsministeren 07.06.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 420: MFU spm. om at tallene Tilgang 2020 i bilag til svar på BUU L 157 - spm 136 (Kapacitet, tilgang og ansøgere opgjort på afdeling og uddannelse) ikke nødvendigvis afspejler det faktiske elevtal, til børne- og undervisningsministeren 07.06.2022
BUU, Alm.del - 2021-22 - Endeligt svar på spørgsmål 417: MFU spm. om, hvad tallene angivet som Tilgang 2020 i bilaget til svar på BUU L 157 – spm. nr. 136 afspejler, til børne- og undervisningsministeren 07.06.2022